Saturday, March 24, 2007

Peygamber Eendimiz (SAV) karsilastiklarina mutlaka selam verirdi."Allah katinda insanlarin en degerlisi karsilastiklarinda once selam vermek icin harekete gecendir"buyuruyordu....

Gazetenin eki olan dergide bu yaziyi gorunce, bizlerin selam verme ozurlu insanlar oldugumuzu dusunmeden edemedim, amerikaya ilk geldigim donem VA'da yasadim ve o donemde, yanimdan gecen inanlarin, otobus soforunun, yada otobuste yada herhangi bir yerde karsilastigimiz insanlarin selam vermesi beni cok sasirtmis, yadirgamis fakat sonrasinda cok guzel buldugum bir davranis olmustu, bunu bazilari amerikalilarin verdikleri robotik selamlar yada hal hatir sormalar gibi algilasada, sonucta bu insanlar belki cok da duygu katarak soylemeselerde cok guzel bir aliskanliga sahipler diye dusunuyorum...NY bu yonuyle cok benzemesede VA'ya yinede selam veren insanlara rastlamak mumkun!! keske bizlerde selamin yaygin oldugu bir toplum olabilsek!keske Allah Rasulu sav in bu guzel ahlaki bizlerde olabilse!!!

2 comments:

Tatli Hatiralar said...

ustelik 'Hi" diye selam veriyorlar cogu zaman ki , insanin aklina heman ALlah'in Hay (hayat veren)ismi geliyor oyle degil mi? cok guzel bu aliskanliklari amerikalilarin her zaman takdir ettim ve imrendim :)

Unknown said...

Oncelikle hosgeldin Tatli Hatiralar:)bende ayni seyi dusunmustum hi'i ilk duydugumda! hele bazilari her nekadar kalben Islam olmasalarda, davranislari ve ahlaki musluman olmus insanlar...