Friday, April 13, 2007

Tefekkur!

Her gun okunmasi tavsiye edilen surelerden biridir Vakia Suresi, cok zamandir mealini tekrar okumak istiyordum,bu aksama nasipmis bir kismini okumak, 58-59. ayetleri okurken soyle bir bilgi gecilmis, tekrar okuyayim , unutmayayim diye burayada aktarayim istedim, sayfanin linki ise su(http://www.herkul.org/mukabele/MEAL/56.html)

"Bütün kâinat şöyle dursun, insan sadece kendisinin ana karnında yaratılışını düşünürse, Allah’ın yüce kudretiyle yaratıldığını ve onu hiçten böyle var edenin, öldükten sonra diriltmeye de haydi haydi kadir olduğunu anlar. Zira gözle görülemeyecek derecede küçük bir sperma ile yumurtanın birleşmesiyle meydana gelen bir hücreden başlayarak yaratılır. Milyonlarca ihtimalden bir ihtimal olarak, mükemmel bir canlı haline gelip dokuz ay sonra dünyaya gönderilecek hale gelir. Bu hayatı ne insan kendi kendisine vermiştir, ne de annesi ile babası! Ne de başka hiçbir varlık! Onu ve milyarlarca benzerini yaratan, sadece Allah’tır. Bunlardan bir tekine bile sahip çıkıp bunu “ben yarattım” diyebilecek, O’nun dışında hiçbir kuvvet yoktur."

1 comment:

Kuaybe said...

Alah razı olsun, çok güzel ve ufuk açıcı.. insan evladına baktıkça "Bunun sahibi ben değilim.." diyor zaten.. tırnağını bile yaratmaya kudretimiz yok..