Sunday, May 13, 2007

Dun American Cultural History dersim vardi, hocanin sahsiyetinin kalitesizligini daha onceki derslerde siniftaki ozellikle ukraynali ve romanyali kizlara yaptigi asagilik espirilerden biliyordum ama bu kadarda seviyesiz olacagini tahmin etmezdim...Dun ders arasi verdi, cunku bayilacaktik artik, o kadar sIkIciydiki...herneyse ben sinifta kalip esimle telefon gorusmesi yaptim, hocada siniftaydi, ben konusrken surekli bi sekilde beni izledi, anlamadim, neden boyle yaptigini ilginc bi sekilde bakiyor, neyse telefon gorusmesini bitirdim, dedim dersmi basladi, yoksa konustugum dilimi anlamaya calisiyorsunuz! cevap aynen soyle goruntu cok tuhaf geldi, hemen bi onumdeki sandalyede oturan romanyali arkadasimla bakakaldik birbirimize, dedim ne demek istedigini anladinmi, bosver takma dedi, ama ben takmazmiyim? takarim!!!pardon ne demek istediniz anlayamadim dedim, sustu, tekrar sordum, ne demek istediginiz anlayamadim, tekrar edermisiniz dedim!bunun uzerine sadece benim yuzyillar oncesine ait olan bir seyi yani basortusunu takip tekonolojik bir gelismenin urunu olan cep telefonuyla gorusmem cok ilginc gelmis, pardon anlayamadim bu mantigi dedim, cunku yuzyillar oncesine ait oldugunu soylediginiz sey dini bir inanctan dolayi taktigim basortusudur dedim, hemen ozur dileyip aaa sakin bunu sahsina bi hakaret kabul etme, yoksa ben israilde iste bilmem ne city'de yasayan cok dindar yahudileride iste dindarliklarin sembolu kiyafetlerinin icinde cep telefonuyla gorusurken gordugumde de ayni seyi hissediyorum(ki eminim ki hissetmiyor!!!) dedim yaklasiminiz cok tuhaf bence, yoksa giydigim yada kullandigim seyin bir tuhafligi yok, oyle cok asabim bolzudki anlatamam, ama bu seviyesiz birde capli bir yahudi olup, o capiyle benim basortume laf edebildi ya, hemen ustte son yazdigim cumlesinin ardindan, Turkiye'deki laik ve anti laik tartismasini ve Turkiyede universitelere basortulu girilememesini, ve suan Turkiyede olaylarin temelinin Ataturkle basladigini soyledi ya!!!!!!bunu bana kesinlikle kasitli yapti dedirtti!!!dedim ne karistiriyorsunuz Ataturku bu ise, Ataturk degil media ve bazi insanlar yapiyor laik- laik degil tartismasini, yada universitelere basortulu girilemez tartismasini ve uygulamasini...ve hemen ardindan dalga gecer gibi, bana dedi cok gulunc geliyor, bir cumhurbaskani adayanin esi basortusu takiyormu dindar bir muslumanmis diye bu kadar firtina koparilmasi!!!! ne denilebilirki! bu seviyesiz yahudinin diline dusurenler utansin ulkemi!!!!ulkemin icsel sorunlarini ki soru olamayacak seyleri bile kocaman sorunmus gibi gosterip sokaklara dokulen bunu da dunya kamuoyuna haber diye sunanlara yaziklar olsun ne denilebilirki, o kadarda birlik beraberlik halinde olmamiz gereken bir dondeyken, bize bizden baska dostumuz yokken, neden birbirimize karsi bu kadar hosgorusuz ve saygisiz oldgumuzu, neden degerlermize sahip cikamadigimizi anlayamiyorum!!!!!Allah sonumuzu hayretsin, guzel yurdumun guzel ve saf kalpli insanina izan ve selamet versin!!!!

2 comments:

Güneşli Günler said...

Arzu, çok üzüldüm okuyunca. Bugünlerde benzer olaylar Türkiye'de de çok yaşanıyor sanırım. Çok üzücü ve dediğin gibi sebep olanlar utansın. Rabbim sana da sabır versin, kolay değil, hemde hiç kolay değil. Hiçbir yerlere sığamıyor insan. Peygamber Efendimiz'in Hadis'i Şerif'i geldi hatırıma. "Ahir zamanda iman sahibi olmak kor ateşi elinde tutmak gibi zor olacak" Öyle de değil mi zaten?

Unknown said...

Oyle ki zaten Turkiyede okudugum univrsiteyi hemde yarisina gelmisken biraktim sirf basortulu okuyayim kimsenin lafi sozu olmasin diye, burdada tamda mezun olmama cok az kalmisken bunu duydum ya o yasadigim sIIntili donem aklima geldi icim daraldi resmen, ama zaten o kendini bilmezde bunu sirf beni uzmek icin yapti, bir de soruyor, Turkiye'nin hangi part'indansin diye, ya burda bile bi bolucuk var, hani dogu'danmisin batidanmisin, bukadar asagilik ya, demiyorki, kuzeyinden yada guneyindenmisin diye...turkiye ayrilmis ya ona gore ikiye!!!ama birtek o nun degil hemen hemen butun amerikali hoclarim sordugu soruydu bu bana, ki bu bile cok rencide edici, sanki ulkemin paylasimi onlarin insiyatifinde, boyle reziller...