Friday, February 26, 2010

Bir Kandilin Ardindan...

Aslinda kandil oncesi sorulmasi gereken bir soru geldi aklima"sizin oralarda kandil gunu neler yapillir?" Bazi yerlerde hamur kizartilip dagitilir, bazi yerlerde helva yapilir. Ornegin bizim oralarda irmik helvasi yapilir ve komsulara dagitilir hayir niyetine. NY'daki ilk yillarimizda yasadigimiz binada Turk aile ve ogrenci coktu. Oyle olunca ben yeni evliykende, aileden gordugum bu kandil gelenegini vatandan uzakda gerceklestirebilmistim. Dunde yeni evimizde ilk kandilimizdi. Niyetimde olmasina ragmen cok da enerjim yoktu helva yapip dagitmaya. Hayir islerin muzur manileri olur dusturunca koyuldum ise. Bizim kattaki komsularima ve nezamandir tanismayi dusundugum alt kat komsuma da ikramettim. Onlar memnun ben memnun:)

Bu adetler kucucuk minicik,hatta bazilari icin gereksiz gibi gorulsede, ben bizi biz yapan bu minicik seyleri cok seviyorum. Istiyorumki kizim benden bunlari gorsun ve ileride bunlari uygulasin.Unutulmasin, toz tutmasin bu guzelliklerin ustu.

Kandil hediyesi, esim A.Aslihan'a puzzle almis, oglanada cool bir araba:) bende Aslihan'a kandil niyetine degil ama disi dustugu icin dis hediyesi oyuncak bir gitar aldim. Cocuklar icin harika bir gun oldugunu soylemeliyim. Kandil farkini yasatmis olduk onlara...

2 comments:

nohut oda said...

çok güzel yapmışsın..insanların gönlünü bir şekilde fethetmek lazım..

Unknown said...

kesinlikle:)