Friday, January 14, 2011

...

Hayat hep secenekler sunuyor insana, birini aliyorsun devam ediyorsun yola...Sunu soyle yapsam bunu boyle etsem getirisi goturusu nedir kestirmeye calissada insan ince hesaplar yapsa da,ince eleyip sIk da dokusa gozden kacirdigi,hatta ummadigi dusunmedigi, farkli olacagini sandigi turlu turlu seyler yasiyor...Hayatta hic bir sey hic bir insan icin her zaman gulluk gulistanlik olamiyor...

Oncesinde Turkiye'de yasamayi cok isterdim, Istanbul,dogdugum,buyudugum,ailemin de yasadigi sehir benim yasamayi istedigim tek yerdi... Ama senelere bolunce hayatinin 10 yilini kapsiyorsa bir insanin yurtdisi yasami,maalesef istedigi verimde alisamiyor dogdugu buyudugu sehre...

Ilkgeldigimizde kayinvalidelerin o donemde yasadigi semtte onlarla birlikde yasama durumunda kaldik. O donemde bulundugumuz semtin yada civar semtlerde bir alisveris merkezi,yada marketine gittigimde alisveris arabalarini insanlar uzerime uzerime suruyordu sanki...Hele bir reyondan gecmek icin verdigimiz mucadele evlere senklikdi dogrusu... Insanlar alisveris arabanizi birakin size carpiyorda bir ozru, bir kusura bakmayi ni fazla gorup, birde tip tip nerden ciktin sen yahu bakisi atmiyormu bu durum beni bitiriyordu... Amerika'nin sisteminden sanirim,en uc noktalarda insanlarin bille toplastigi NY 'da markete gittigimde hic yasamadigimseylerdi,adamalar yaninizdan gecerken bile carpma ihtimaline karsi sorry lerini hazir tutarlar.Hele VA gibi yerlerde sorryler tavan yapar. Hele hele otobus duraginda beklerken yaninizdan kosarak gecen kisi 'hi' diyip sizi selamlamayi uzerine bir vazife bilir. Otobuse sizden sonra biri mi bindi kesinlikle hi'yi hazirdir. Burda ozellikle ilk sene bu davranislarin bu selam guzelliginin yanindan gecebilecek guzellikde bir durum, hal goremedigimden ve baska baska sebeblerden,hamilelik suresince sanirim beynime oksijen az gitti ve ben burda Turkiye'deyim dedim durdum.

Nezaket gostermenin bu kadar zor oldugunu dusunmesemde, bunu cok fazla gorememek uzdu dogrusu... Yabancilarda yapay bir nezaket anlayisi var deselerde ben yapayda olsa insanlarin nezaketli olmasindan yanayim...

Birde Turkiye' de giyim,kusam,yeme icmedeki pahalilik...Ilk yil giymek icin dogru duzgun bir sey alamadim,ne cocuklara ne kendimize... Ay ben bu parayi buna veremem, bu o kadar etmez, su marka bile bu markasiz seyin dortte biri fiyatina dedim durdum... Sonra mi naptim,alistim.En cok sasirdigim,NY'da Turk gida urunlerini cok daha ucuza aliyor olusumuzdu,ne tezattir hala anlayabilmis degilim...Sonra sonra buraninda indirimlerinin bindirimlerinin farkina varip, bilincli tuketici oldum:) Turkiye de cok pahali Amerika'da gayet ucuz olan markalari ordaki fiyatina olmasada hicdegilse daha makul sartllarda almak beni mutlu etti...Tek tek alisveris merkezlerini,marketleri kesfettik esimle... Sonra buraya daha bir adapte olduk.Insan dogdugu buyudugu yerede adapte zorlugu yasarmi demeyin(dedim ben zamaninda )hakikaten yasiyormus."Nerde ne var"i net bilmeyince insan alismis oldugu diger duzenini ariyor ister istemez...Birde 5 yil hic gelmemis olmak...

Evimizi aldigimiz semti cok sevmemiz,ozellikle onca yer arasindan burasi olsun istememiz.Tabi butcemize uygun olan en ideal yer olmasi bizi Turkiye'ye daha cok alistirdi.Hamdolsun Allah mahcup etmedi suana dek bir kisi haric hep hayirli ve iyi insanlarla karsilastik...Kizimin arkadasa doymasi, her istediginde bir arkadasina ulasabilmesi benim kac yildir hayalini kurdugum bir seydi,bu yonuyle Turkiye, Amerika'nin onune gecti...

Birde isiniz dustugunde terziniz,kuaforunuz, gunluk yufkalar acan yufkaciniz,vejeteryan cig kofteciniz:) tuhafiyeciniz, bozulan saatinizi 10 liraya tamir ettirebilmeniz, kirilan dolabinizi yaptirabilmeniz, ben oyle degil boyle isterim, su renk olsun mobilyasi bu renk olsun kumasi diye rahat rahat secim yapabilceginiz mobilyacilariniz...

Bunlar hepsi guzel,rahat seyler.Biz yasadigimiz semti cok seviyoruz, genis yesili bol caddeleri bizimen cok hoslandigimiz durum. Muhitin insanlarida ekseriya iyi...Oyleolunca Turkiye bizimicin iyi guzel...

Madalyonun diger bir yuzu varki,iste yurtdisinda yasayanlar bunu cok net kavrayamiyor maalesef...Buraya geldikden sonra akrabu talikatin ne denli mudahil insanlardan olusan bir guruh oldugunu goruyorsunuz.Cocugunuza yada esinize karsi tavriniz en alakasiz bir kisinin agzina bile dusebiliyor,size guya kendince akillar veriyor! Esinizin cocugun bezini degistirmesi bileagizdan agiza dolasark efsanelesiyor...Gezmeniz de goze batiyor evde durmanizda...Yemege gidip mutlu olmanizda,mutsuzlugunuzda... Ev aliyorsunuz bakiyorsunuz ev aldiginiz semtbir kiymetleniyor uzak yakin akraba o semte doluveriyor,mumkun olsa ayni siteden ev alabilseler keske! araba mi kullaniyorsunuz, onlarda kullanmali, mutfaginizi oyle mi yaptirdiniz onunda oyle olmali! aldginiz kiyafetlerde kopyalanmali, giymeyin zaten siz onu:) Cocuklarinizda kiyaslanmali,iste bunu cok uzatamadilar sukur, bir noktada biraktilar,acik ara onde gidince...tobe tobe Ya Rabbim.... neyse iste uzun zamandir Turkiye'ye donemk isteyen bir kac arkadasin bekledigi yazidir kendisi,aklima geldikce eklemeler yapilacaktir....Sacmabir baglama oldu ama uykulu halle anca bu kadarini yapabildim:)

No comments: