Saturday, January 08, 2011

Pirasali Kis


Hamuru icin;
125 gr yumusak margarin yada tereyagi
2 su bardagi un
1/2 cay bardagi beyaz peynir rendesi
1 yumurta
1 cay kasigi kabartma tozu

Ustu icin;
500 gr pirasa ince ince kiyilmis
1 su bardagi beyaz peynir rendesi
1 cay kasigi karabiber
1 cay kasigi pul biber
yeterli miktarda tuz
4 yemek kasigi siviyag

Pismenin son bes dakikasinda uzerine serpmek icin;
1/2 su bardagi kasar peynir rendesi

Olusturulan hamurun 2/3'u, yaglanmis kaliba serilir,hamuru geri kalani kalibin kenarlarina dosenir. Catalla 8-10 yerinden delikler olusturulan hamur 160 derecede 10-15 dakika kadar pisirilir. Diger yandan pirasalar 4 yemek kasigi yagda kavrulur, yuz,karabiber ve pul biber eklenir. Hafif ilindikdan sonra beyaz peynir rendesi eklenir ve hamurun ustune yayilip firina verilir. 20-25 dakika pisen kisin uzerine kasar peynir rendesi serpilip firinlanir...

***Bu tarifi dun Dr. Oetker hamur kabartma tozunun arkasinda okudum ve uyguladim, orjinal tarifde pirasa kavrulmuyordu ama ben kavrulunca daha guzel olacagini dusundum ve oyle yaptim. Kavurmadan yapacaklar icin orjinal tarifdeki yag miktari 2 kasik.

1 comment:

our twins of N.Y./SEYHAN said...

nefis gorunuyor arkadasim. elcagizlarina saglik. ilk firsatta denemek lazim. tabii pirasalari suda defalarca beklettikten sonra:)