Friday, April 06, 2012

Kizimin ameliyati, tavsiyeler, tesekkurler...





























Kizim bugun kucuk bir operasyon gecirdi. Geniz eti alinip, her iki kulak zarinada tup takildi. Bir gun onceden anestezi uzamani gormustu, bize bir takim tavsiyelerde bulundu ve bunlari telkin ettigimiz takdirde cok daha rahat gececegini soyledi ameliyatin...Dun gece ne kizim ne de ben dogru duzgun uyuyamadik, benim uykum daha duzensiz daha kisaydi...Sabah erken kalkip ciktik, ameliyati sekiz bucuk gibiydi. Ona, Allahin izniyle herseyin yolunda gidecegini, anestezi uzamaninin soyledigi gibi, ameliyathane oncesinde, ona uyku ilaci verilecegini kafasinin biraz rahatlayacagini sonrasindada ameliyathanedeki mavi balonu sisirmesini bu esnada uyuyacagini, doktorun agzina parmagini koydugunda eger hissederse isirmasini, cunku agizdan geniz etine ulasilacagini, bu durumun onun henuz bir takim seyleri hissettigini gosterdigini ve bu duruma gore doktorun bir yol tutacagini soyledik. Bizi cok iyi anladi, tekrarladi, kendince cikarimlar yapti, uyku geciste ve uyanma oncesi doktorun parmaginin agzinda oldugunu hissederse isiracak bu bir isaret olacak... Buraya kadar hersey tamam...Hastaneye ulastik, islemlerimizi yaptirip, odamiza ciktik, kisa sure ameliyathane kiyafetlerini giydi, sonra uyku ilaci verildi. Bakislari degisti;
-Heyecanlisin galiba?
-hayir degilim aslinda..
-himm bakislarindan heyecanlandigini dusundum.
-aslinda korkuyorum ben biraz..

dedi benim gozlere yaslar hucum etti...o ana kadar hic gozumde buyutmedim, neden birden oyle oldum bilemiyorum, sadece annelik diyebiliyorum...

Ameliyat guzel gecti, odaya ciktiginda, cok sinirliydi, doktora saydirdi"Anne ben balonu sisirmeye calistim, sisiremedim, nefes alamadim ben, nefes alamadim, bogulacak gibi oldum"dedi...O an cok ama cok uzuldum. Esimde "aaa evet insanin nefesi kesiliyor gibi oluyor, boguldugununu dusunuyor"diyine ona cok fena baktim neden bunu soylemedi diye...Cunku ameliyattan once oyle bir durum yasayacagini "nefesini kesilmis gibi, nefes alamiyormussun gibi hissedeceksin, ama aslinda nefes alacaksin, sadece aniden uyumanin etkisiyle boyle olacak, endise etme tamammi, diyebilirdim..Onun bu durumdan daha sakin cikmasini sgalayabilirdik belkide...Uzunca bir sure sizlandi..Narkozun etkisi buyuk olcude gectikden sonra"Anne, balonu verdiler ya ben onu sisiremedim, bir dakika dururmusunuz, cekermisiniz balonu, sisiremiyorum, nefesim gidiyor, dedim, ama onlar cekmediler boguluyorum sandim, herhalde ameliyatta olucem" dedim dedi...Cok yogun bir gun gecirdik...Hamdolsun cok daha iyi...Yazdiklarim, bizim eksik yaptigimiz noktalar, bunlarin yapilmamasi sizin ve cocugunuzun, disaridan kucuk gorunsede icinde olunca hayli buyuk bir hal alan boyle bir operasyonu cok daha kolay atlatmanizi saglayacaktir..

Ayrica bugun hastaneye yakin bir yerde yasayan arkadasimin FB'daki yer imgesinden bulundugum yeri ogrenip, ziyarete gelmesi cok hostu...Emine'nin aramasi ise beni cok duygulandirdi, tekrar cok tesekkurler arkadasim...Hamdolsun Rabbim guzel arkadaslar, iyi komsular nasip etti, bilemiyorum sukrunu nasil eda edebilirim...En cok da boyle zamanlarda anliyor insan arkadasligin, komsulugun onemini ve hayatimizdaki degerlerini...

8 comments:

Deli Anne said...

büyük geçmiş olsun.. Rabbim tastamam şifasını versin yavrunun.. sevgiler çok:)

SenaBera said...

Buradan okuyunca daha çok duygulandım Arzucuğum, Aslıhan elimizde büyüdü gibi ya bizim zaten, hislerinizi aynen yaşadım resmen.. Tekrar çok çok geçmiş olsun, Allah yavrularımıza dermansız dert vermesin, onlarla imtihan etmesin..

our twins of N.Y./SEYHAN said...

Arzu'cum cok cok gecmis olsun... Sifasini bulsun prenses insallah... duygularini ne guzel anlatmissin, resmen yasattin!:)opuyorum sizleri...

Duahanımeli said...

Canım kuzum,Allah şifa versin.Ben de merak etmiştim ne ameliyatı olduğunu.
Çok geçmiş olsun.

gunlukcugum said...

Annelik zor arzu..son ameliyati olur insallah...yakin zamanda yasadigim icin cok cok iyi anliyorum seni...
Bende Senin gibi dusundum arkadaslik insanlik bu zamanda bekleniyor...tekrar gecmis olsun...

Unknown said...

Tesekkur ederim Mu'mine, bizdende sevgiler:)

Ozlemcim aynen oyle, her haline sahitsin..amin canim:)

Seyhancim, cok tesekkurler, gercekden bu kadar bast gorulen bir ameliyatin bu denli beni uzecegini tahmin etmedim..bizde cok optuk:)

Zahidecim tesekkur ederim, saglicakla:)

Eminecim beni en iyi sen anlarsin, basit kolay tamam ama anneye ve cocuga basit kolay olmuyor, aslinda her kolay gorunen ameliyat doktor icin kolay..cok opuyoruz..

melda said...

çok geçmiş olsun! allah şifa versin.
bir annenin yavrusunu ameliyata göndermesi çok zordur bilirim, ben de iki kez yaşadım.
allah başka sıkıntı vermesin, çabucak iyileşsin aslıhan..

Unknown said...

Melda, cok tesekkur ederim canim. Senin ki birde daha minikti degil mi?Bizimde bir hafta oldu, sukur toparladi, sira simdi oglanda..