Friday, March 23, 2007

Marka ve Varlik!!

Arkadaslarimdan biriyle gorustuk bugun, ben anlayamadigimi soyledim bir cantaya, kac yuz yada bin dolar verilmesindeki mantigi, bana oyle bi cevrede yasamadigim icin anlayamayacagimida soyledi:)) bilmiyorum hakaretmiydi, yoksa kafamdaki olaya bir aciklik etirme calisma ve cabasimiydi:)), ama sundan eminim, hersey insanin kendisinde bitiyor, karakter yapisiylada alakali, atiyorum birisi, arkadasi su markayi giyerse vede o da ayni markadan alip giyme yada takma geregi duyuyorsa bu sadece karakter yapisindaki saglamsizlk ve kisilikteki oturmamisliktan baska bir sey degil...bu dunyada gelis gayemiz o yada bu marka bir cantayi yada ayakkabiyi, yada iste bir kiyafet yada taki, yada bir mobilyayi, almak yada sahip olmak yada giymek icin olmadigi gibi, Rabbimizin emanet olarak bize verdigi varligida dikkatli ve akilli kullanmak gerginde oldugumuzu dusunuyorum...Tamam kabul ediyorum bende bir kac makya takintiliym, mesela belli bir markadan saat almaliyim, yada ayakkbi giymeliyim, yada tshirt yada kazak almaliyim, ama burda kendi nefsimi temize cikarmiyorum, sadece uygun fiyata buldugumda yada kalitesine guvenip vede bi kac yil o kazaga yada ayakkabiyi gonul tahatligiyla giyebilecegmiildigim icin vede yuzlerce dolar odemedigim icin rahatca aliyorum, belki benim marka diye nitelendirdigim seyler, cok da bilinen bir marka olarakta gorunmeyebilir....maximum indirimde yada degil 40-100 arasi bir fiyat odeyecekken cok da iyi bir saat sahibi olabilecekken, ben 500 yada 1000 dolarlik yada 5000 yada 10000 dolarlik saat takanlarin hakikaten bu saatteki mantalitelerini anlayamiyrum arkadasin dedigi ben o cevreden degilim ya bilemiyorum:)))aman Allah ta bildirmesin hayirlisiyla:)) arti bir su LV cantalarina takmis durumdayim couch'i daha insafli buluyorum, inanamiyorum en dusuk bir kol cantasina bir insain 675 dolar vermesindeki mantigi, turkiyede calisan bir elemanin bir aylik masaasindan daha ok bir rakam, ama bugun bundan bahsettigim arkadasim ban, ne biliyorsun o oyle bir canta aliyor ama belli ayda 6000 dolarda yardim ediyor dedi, bende oyle bir canta degil, cok da insafsiz olamayayim, guess'in filan 100 dolarlik cantasini alsin 6500 dolar yardim etsin insanlara dedim, sonucta Allah'in emanet olarak verdigi bir seyi, yine onun kullarina harcayarak hayir yapma niyetinde bulunmus, bir 500 dolar daha fazladan yapsin, cunku mrkaysa o da marka hem daha guzel modeller, gecibu guzellik kavramida goreceli mesela ben uyuz olurdum LV cantlarina, fiyatlarini gordugumden beri daha bi uyuzum, adam dunya zengilerini lisetesinde ilk 20 deydi sanirim tevekeli bosuna degil, birde adamin firmasinin savunuculari yokmu, ay taklidlei varmis hakka giriyorlarmis taklidini yapip, peki o insansifca bir cantaya bicilen 3000-5000 dolar insansifsizlik degilmidir?neyse tlf sonra devam ederim:)

No comments: