Sunday, April 15, 2007

Fwd bir emailden...

OGRENDIM KI
Yillar sonra ogrendim ki... Kimseyi sizi sevmeye zorlayamazsiniz. Kendinizi sevilecek insan yapabilirsiniz, gerisini karsi tarafa birakirsiniz. Ogrendim ki... Guveni gelistirmek yillar aliyor, yikmak bir dakika. Ogrendim ki... Hayatinda nelere sahip oldugun degil kiminle oldugun onemli. Ogrendim ki... Sevimlilik yaparak 15 dakika kazanmak mumkun, ama sonrasi icin bir seyler bilmek gerek.Ogrendim ki... Kendini en iyilerle kiyaslamak degil, kendi en iyinle kiyaslamak sonuc getirir. Ogrendim ki... Insanlarin basina ne geldigi degil, o durumda ne yaptiklari onemli. Ogrendim ki... Ne kadar kucuk dilimlersen dilimle her isin iki yuzu var. Ogrendim ki... Olmak istedigim insan olabilmem cok vakit aliyor. Ogrendim ki... Karsilik vermek, dusunmekten cok daha basit.Ogrendim ki... Butun sevdiklerinle iyi ayrilman gerek, hangisi son gorusme olacak bilemiyorsun.Ogrendim ki... "Bittim" dedigin andan itibaren pilinin bitmesine daha cok var. Ogrendim ki... Sen tepkilerini kontrol edemezsen, tepkilerin hayatini kontrol eder. Ogrendim ki... Kahraman dedigimiz insanlar bir sey yapilmasi gerektiginde, yapilmasi gerekeni sartlar ne olursa olsun yapanlar. Ogrendim ki... Affetmeyi ogrenmek deneyerek oluyor. Ogrendim ki... Bazi insanlar sizi cok seviyor ama, bunu nasil gosterecegini bilemiyor. Ogrendim ki... Ne kadar ilgi ve ihtimam gosterseniz, bazilari hic karsilik vermiyor. Ogrendim ki... Para ucuz bir basari.Ogrendim ki... Dustugun anda seni tekmeleyecegini dusunduklerinden bazilari kaldirmak icin elini uzatir. Ogrendim ki... Iki insan ayni seye bakip tamamen farkli seyler gorebilir. Ogrendim ki.. Asik olmanin ve aski yasamanin cok cesidi vardir. Ogrendim ki.. Her sartta kendisiyle durust kalanlar daha uzun yol yuruyor.Ogrendim ki.. Hic tanimadigin insanlar, iki saat icinde, senin hayatini degistirebilir. Ogrendim ki.....Duvarda asili diplomalar insani insan yapmaya yetmez.Ogrendim ki.. Karsindakini kirmamak ve inanclarini savunmak arasinda cizginin nereden gectigini bulmak zor.Ogrendim ki..Gercek arkadaslar arasina mesafe girmez. Gercek asklarin da!
Ogrendim ki...
Tecrubenin kac yas gunu partisi yasadiginizla ilgisi yok, Ne tur deneyimler yasadiginizla var.Ogrendim ki..Aile hep insanin yaninda olmuyor.Akrabaniz olmayan insanlardan ilgi, sevgi ve guven ogrenebiliyorsunuz. Aile her zaman biyolojik degil.Ogrendim ki... Ne kadar yakin olursa olsunlar en iyi arkadaslar da ara sira uzebilir.Onlari affetmek gerekir.
Ogrendim ki..Bazen baskalarini affetmek yetmiyor. Bazen insanin kendisini affedebilmesi gerekiyor.
Ogrendim ki..Yureginiz ne kadar kan aglarsa aglasin dunya sizin icin donmesini durdurmuyor. Ogrendim ki..Sartlar ve olaylar, kim oldugumuzu etkilemis olabilir.Ama ne oldugumuzdan kendimiz sorumluyuz. Ogrendim ki.. Iki kisi munakasa ediyorsa, bu birbirlerini sevmedikleri anlamina gelmez. Etmemeleri de sevdikleri anlamina gelmez. Ogrendim ki..Her problem kendi icinde bir firsat saklar.Ve problem, firsatin yaninda cuce kalir.Ogrendim ki.. Sevgiyi cabuk kaybediyorsun, pismanligin uzun yillar suruyor.Ogrendim ki...
Allah(cc)in yolunda imis gibi gorunmek kolay ama olmak cok zor.
Manen bittim dedigin anda inayet elini yaninda buluyorsun.
Ogrendim ki..
Manayi cabuk kazaniyorsun ama makam olmasi cok uzun suruyor.
Ogrendim ki...
Bu gun A.Kadir Geylaniyken birakinca yarin seytan olabilirsin...

No comments: