Tuesday, May 01, 2007

Ebe-Sobe

Eminecim oncelikle tesekkur ederim, dun aksam bahsettigin uzre uc gunu gecirmemek icin bi firsat bulup yazayim istedim:)


Ilk tarifim beni taniyanlar tarafinda artik ozlestirildigim pastalardan bir tane:)hep pandispanya yapip degisik kremalar kullaniyorum cok ayrintiya girmiyorum ve bu pastayida Ahimsa'ya gonderiyorum:)ve Gecikmelide olsa gecmis olsun diyorum:(






Ikinci tarifim tabiki turkish tea olmayacak hemen yaninda duran kalpli kurabiyeler, yillardir yapip hic bir zaman hayal kirikigna ugramadigim bir lezzet olculeri tartilan edien cinsten bununda cok ayrintisina girmeden sadece ikram faslina gecip, Sekercik Dilaranur'un annesi Ceyda'ya gidiyor:) KUAYBECIM! gecikmeden dolayi ozur dilerim, okul dersler anca bir firsat buldum, Kurabiyenin asil olcleri sunlar;350 gr. tereyagi yada margarin, 200 gr pudra sekeri, 170 gr tumurta beyazi, 500 gr. un, 70 gr.nisasta, 100gr herhangi bir mamelar, 100 gr'da cikolata. Bu olculerle yapildiginda sIkma tobasindan sIkilacak kivamda oluyor, ama ben bu olculeri yaklasik yariya indirim, birde olcum degerleri yakin olacak adte vede sayiya dusurdum, cunku surekli bisileri tartmaktan hoslanmiyorum:))benim kullandigim olculer su, 2 stick terayagi(1 tanesi 113gr, ikisi 226 gr.ediyor:))iki yumurta aki, bir su bardagi pudrasekeri, bir cay pardagindan biraz az nisasta, ve yaklasik 3 bardak kadar un, birde ben tariften farkli olarak cok az olsada kabartmatozu ve brde vanilya katiyorum:) yumusak bir hamur oluyor(buarada asil tarifi cikartabilene ask olsun, kendimce olculer tutturup yeni bir tarif cikarmis kadar oldum:) ama asil tarifinden esinlenerek bu cikti ortaya vede lezzetler cok benzer:))), ben bu hamuru tezgahimin ustunde acip sekiller veriyorum, yagli kgit serili tepsi dememe gerek varmi bilmiyorum ama diyorum:)iste oyle bir tepsiye koyup 175 derece de pisiriyorum( emin degilim dereceden cunku 350 F sanirim 175 dereceye tekabul ediyor)cok kizarmiyor beyaz kaliyor, firindan cikan vede soguyan kurabiyelerin arasina marmelat surup yapistiroyorum, 100 gr cikolata eritilip sos hazirlaniyor ama ben 100 gr cikolatayi 100 gr, heavy cream'i kaynatip cikolatalarin sutune dokup eritip daha sonra dolapta bekletiyorum ve oylece olusan cikolata sosa batirip daha sonrada bademdir, cevizdi, hindistancevizidir ne varsa ona batirip servis tabagina diziyorum, sonrada afiyetle yiyorum vede yiyouz:)))bast kuaybecim sana vde yapanlara afiyet olsun:)










Kayinvalidemin degisik versiyonlarini yaptigi bana ogrettigi ve daha ziyade patatesli ve sosisli versiyonlarini bolca yaptigm cok lezzetli muska boreginide Sevgili Ayse'ye gonderiyorum:))






Herzamankinden farkli olarak bu ikramlari ardinda bir murat var efendim o da bu ebe-sobe isine devam etmektir:))yani ikramlari alan arkadaslar soz sizde diyorum:)Buarada tarfileri isterseniz daha sonra gecerim arkadaslar:)
-Daha once yasadiginiz uc sehir?
Istanbul, cok kisa bir sure Canakkale, Sonrasinda Virginia eyaletinin iki yakin sehrinde, suan da NY'da:)
-Tatil icin gittiginiz uc yer?
Tatil icin dusununce aslinda Turkiyede ve de Amerikada bi cok yere gitmisim:)) Bunlardan sadece bir kaci,memleketimiz Kastamonu-catalzeytine cok giderdik her yaz, sonra civar sehirlere:)Canakkale'de gittigim yerler var mesela bi tanesi Ayazmaga'ydi yanilmiyorsam ismi hos guzel bi yerdi.Virginia Norfolk, yine VA'da bi cok yer vardir gidilecek piknik vede hiking icin ornegin gidilebilecek bir yer mesela Greate Falls,tarihi eser denilebilecek degerde bisi olmadigi icin bu ulkede, uyduuktan muzeleri ve tarihi yerleri var:) Chicago-Wisconsin, Madison, baska bi cok yere gitmisim amerika icinde ama sehirse turlardi, bazilari cokda gezmeye gormeye degecek yerler degildi, mesela Atlanta'ya gittigimizde bir CNN binasini gormustum, birde olimpiyatlarin oldugu stadi baska cok da kaydadeger bisi yoktu, baska bi kac eyalet dahavar oyle gordugum:)ama saydiklarim guzel olanlardan bi kisimdi,ama neresini tavsiye edebilirim bilmiyorum:)aslinda dunya gezilip gorulmeli yahu:)
-Yasamak Istediginiz uc sehir?
Istanbul'u coook seviyorum, hayatsal bir cok bagim orda. Zaman zaman aileden uzak yasamanin zorluklarini ceksekte burda yani NY yasamida seviyorum, ama sanirim bir avrupa ulkesindede yasamak isterim, ama neresi bilmiyorum:)
-Suanki meleginiz?
Ogrenciyim computer science bolumu son sinifta!vede en onemlisi anneyim:)
-Dunya'ya yeniden gelseydiniz hangi meslegi secerdiniz?
Oncesinde Biyoloji okudum ama mezun olmadim, yarim biyalog sayilirim seviyordum aslinda, suan Computer Science son siniftayim, ama Ekonomi okumak isterdim, her nasilsa bu bolume kaydim, halada anlamis degilim!!!kimbilir belki ekonomide okurum:)
-Kesinlikle yapamam dediginiz meslek?
Doktor olamazdim sanirim, cunku kan fena yapiyor beni, birde sanirim kaptan , rallici gibi bisi olamazdim, derin sular korkutur,arabayida hizli kullanmam, hizli kullanilmasindan da rahatsiz olurum!
-Yasam felsefenizi olusturan sozlerden biri?
Kendin icin istemedigini baskasi icinde istememe!
Mu'min elinden, dilinden emin olunan kimsedir!
-Bir kitaptan alinma cok sevdiginiz cumle yada bolum?
Gecenin bir nur vaktinde aklima gelmiyor ama gelince yazarim ins:)
-Cok sevdiginiz bir siirin parcasi?
Olum guzel sey, budur perde ardindan haber
Hic guzel olmasaydi olurmuydu Peygamber!
_______________________________
Su iner yokuslardan hep basamak basamak
Benimse alin yazim yokuslarda susamak...
bu misralar Necip Fazil'in farkli iki siirinden geldi aklima aslinda siirleri cok severim, siir defterleri tutmuslugum siirler yazmisligim vardir zamaninda:)simdi yaslandik hafiza zayifladi oyle oluncada her begendigim yada sevdigi siiri hatiryamiyorum:)zaman zaman beyin doluluguda diyebiliriz buna:)

6 comments:

Kuaybe said...

yaa Arzucum hani tarifler? ben özellikle o kalp kurabiyeleri çooook merak ettim, nasıl yapılıyorlar?

Unknown said...

Kuaybecim,yapinca haber ver,merak derim simdi:)yani simdi yemek blogu havasinda olmasin diye birazda yazmadim tarifleri ama digerleinie merak edersen ayrica email atarim:))

Kuaybe said...

teşekkür ederim canım.. ilk misafirlerim bunları yiyecek inşaallah :)) yapınca yazarım, hatta belki fotoğraf da koyarım bloga..

Ayşe said...

Arzucum yeni sayfan hayırlı olsun..
Sobelemesen yeni blogundan bihaberdim:(
Lakin hatırlamana sevindim:)
Fırınımda sorun olduğu için, sobelemene cvp yazı ekleyemiyorum..
Gecikmeden ötürü özür dilerim..Herhalde önümüzdeki hafta sorun halledilir:)

Ben asıl Aslıhancığı merak ediyorum.Yeni blogunda resimlerine yer vermiyecek misin?Maaşallah çok şekerdi.Görmeyeli büyümüştür:)
Benim adıma öpüver..

Sevgi ve selamlar..

Unknown said...

Aysecim, seni burda gormek ne guzel, hosgeldin:)sen bana bir email atabilirmisin su adrese; alaraaslihaningunlugu@gmail.com, aslihanin gunlugu ozel kalsin, istiyorum:)o yuzden kizimin fotograflari sadece gunlugunde olsun:)

gunlukcugum said...

yeni okudum arzucum cevapladigin icin tesekkurler...