Thursday, September 13, 2007

Cok sukur bir Ramazan ayina daha eristik:) Dun aksamdan beri mutfakta hummali bi calisma icerisindeyim:)aksam ustu gibi kizimla alisverise cikmistik, erikler aldik komposto yapalim diye ve yufkalar aldik borek yapalim diye:)) aksam yemeginden sonra komposto isine giristim, tek beceremedigim seydir komposto ve hosaf, oncesinde cok severek ictigim seyler degldi:)simdilerde kendim yaptigim icin iciyorum:)esime genelde cok sekerli geliyor yaptiklarim, oyle oluncada cok icmiyor benimde sevkim kiriliyor, bir kere denersem bir daha kolay kolay denemiyorum bir sonraki Ramazan ayina kadar:)bu sene esimle birlikte yaptik, daha dogrusu seker miktarini ayarlamama yardimci oldu, en son ekledigim sekeri fazla buldu, bana gore tam kivaminda kararindaydi, ama hakli cikti:( yine sekerli oldu:)bugun yine yaptim bu kez sekeri cok az, cok sekerli az sekerli karisti, iftari bekliyorum sonuc icin:) neyse dun aksama doneyim:) Borek hazirladim pisirmeden dolaba koydumki sahurda pisirip sicak sicak yiyelim diye, ama oyle uzun surduki pismesi nerdeyse imsak vakti oluyordu:)ama ben yinede bir dilimi vakit cikmadan huplettim:)) Dun gece ilk teravihlerin kilinma coskusuda vardi bu diyarda:) Elhamdulillah, teravihleri cemaatle kilma sansimiz var, 3-4 cami var yakinimizda, kultur merkezindede kilanacak bu sene, ama insan yinede Turkiye'yi ariyor, ulkemizde yasadigimiz Ramazanlarin tadi hic bir yerde bulunmuyor! Hele iftarlar, aileyle akrabayla olanlar cok daha baska cok daha keyifli! Iftar oncesi insanlari kosturmacasi evine yetisme telasi,firindan alinan sicak pidenin kokusu, iftar vakti okunan ezanin guzelligi, hep birlikte acilan oruclar, yemek sonrasi teravih oncesi hizlica icilen caylar:) teravih sonrasi salep icmeye gidilen yerler:)yada disarida bir restoranda yenilen yemek sonrasi aksam namazi icin gidilen en yakin cami, sonra yatsiyi bekleyis ve kilis sonrasinda gezilen kitap fuarlari, icilen caylar, kahveler:), yada yenilen cezeryeler, sekerler, kuruyemisler ve baklavalar:)insanin nasi burnunda tutuyor bir Fatih Camiinde, bir Sultan Ahmed'de, bi Eyupte kilinan teravihler! Insan icinde bulundugu nimetin kadrini kiymetini sonra cok daha iyi anliyor!Rabbim hayirlisiyla seneye insaallah Turkiye'de gecirmeyi nasip etsin Ramazanimizi...

4 comments:

Ayşe said...

İnşaallah Arzucuğum..
Allah kalbine göre versin..
Ramazanınız da mübarek olsun..

Eğer kabul edersen, seni blogumdaki oyuna davet ediyorum;)

Sevgiler..

Unknown said...

Sagolasin Aysecim, Rabbim hayirlisiyla herkesin gonlune gore versin insaallah, seninde Ramazanin mubarek olsun hayirlar getirsin insaallah!Bugun yaziyrum sevdiklerimi:)

Güneşli Günler said...

Arzucum, hayırlı ramazanlar, ne kadar güzel anlatmışsın buraları. Ben o kadar bunaldımki iş ortamında, içinde yaşadığım bu güzellikleri bile farketmekten uzaktım, teşekkür ederim hatırlattıkların için, Allah seninde kalbindeki dilekleri kabul etsin...

Unknown said...

Ahimsacim, Rabbim Ramazanini mubarek etsin!insaallh cok cok keyif alacagin bir Ramazan ayi gecirirsin...Saglicakla canim:)