Tuesday, October 09, 2007

...

Su son iki senedir cok fazla vefat haberi duydum, ama hic biri halamin vefati kadar huzunlendirmedi beni...Nefesimin daraldigini, hatta nefes alamadigimi hissettim ! Sabah Tuba'nin vefatini ogrendigimde cok uzulmustum, hatta icimden 70-80 yasinda birinin Kadir Gecesine rastlayan bir gunde vefatinin nekadar guzel bir olum oldugunu dusundurtecegini gecirmistim aklimdan, ama iste genc ve hayat dolu olunca heleki iki tane minik evladi olunca insan cok daha farkli uzuluyor demistim icimden! Tuba'nin vefatina uzulurken bir taraftan, Kadir Gecesi vesilesiyle ailemide arayim hem onlarada dua etmelerini hatirlatiyim bu guzel insan icin diye dusundum! Telefonda ilk yigenimle gorustm ki henuz i10-15 dakika once su fani hayata veda eden halamin vefatini ogrendim. Hic beklemedigim hic de duymak istemedigim bir haberi bu kadar ansizin duymak beni nasil sarsti, nasilhirpaladi bunu kelimelerle tarif etmemin imkani yok! Halami kaybetmistik ama ya onu cok seven babam onun vefatini duyunca ya ona bir sey olursa diye bu kez daha cok uzuldum! abimi aradim, aglamaktan konusamiyordum, anlayamiyordu neler soyledigimi zor zahmet anladiki halam vefat etmis! annemi aramis, babamin hic birseyden haberi yok, hani annem alistira alistira soyleyecek ya! abim babamla konusamamis aglamaktan, hele ben ben hic konusamadim! bir kac saat sonra aradigimda halamin vefatini ogrenmisti babam, metanetliydi cok, agladigini sezdirmemeye calisiyordu! Hepimizin gidecegi yer yavrum, annemiz babamiz, butun sevdiklerimiz teker teker gitti, iste bugun de O! dedi, ben kendimi yine tutamadim, 4 yildir gormuyordum, zaten bayramdan bayrama ariyordum ki oda telefonda halamin hasta sesini duydugumda aglamami engelleyemedigim icindi!ama dedim ilk kez keske bayrami beklemeseydim keske bugun onu arasaydim!Keske gecen kandilde aramis olsaydim, keske postayla bir hediye gonderseydim onu mutlu etseydim! keskeleri siraladim ardi ardina ama iste olan olmustu halam vefat etmisti! hemde cok guzel bir sekilde hemde cok guzel bir gunde! Iftarini yapmis, abdestini almis, namazini kilmisti, namaz sonrasi kendini iyi hissetmemis bir hastaneye getirelim bir gorsunler seni demislerdi de iste o hastane onun sag olarak girdigi fakat vefat etmis olarak ciktigi yerdi! Kalp krizi gecirmisti, aslinda uzunca bir zamandir nefes darligi gibi bir rahatsizligi vardi! bir kac kere hastaneye acile gitmisti bu sebebten! ama hayat doluydu, ayakta duracak, kendi isini kendi gorecek kadar saglikliydi ilerlemis yasina ragmen! Halam cok iy bir karaktere sahipti! cok nezaketliydi, hic bir yere eli bos gittigini hatirlamam, ya bir meyve alir, ya bir havlu, ya bir tabak takimi, ya bir cetik illa bulurdu getirecek birsey! Sozlenecegim aksam, babama " Hasan sen kizini buyuttun de sozluyormusun" diye takilmis benim o kadar buyumem gozlerini doldurmustu! Masada servis edilenlerden birini cok mu sevdim hemen o onume konulur sen raat rahat uzan zaten bir sey yemiyorsun bari bundan ye derdi!aslinda kendi de benim gibi cok yemek secerdi.Iste bunun gibi hatiralar teker teker gecti gozumu onunden! Annemin de dedigi gibi cok guzel vefat etti, Rabbime cok guzel bir zamanda cok guzel bir hal uzre gitti! Rabbim hata ve kusurlarini bagislasin, Merhameti Sonsuz Rabbim merhametiyle muamelede bulunsun insaallah! Bu postu okuyanlardan ricam ruhuna Fatiha hediye etmeleri olacak... Rabbim sizlerden razi olsun! dua edeniniz cok olsun insaallah!

8 comments:

tedarikmucize said...

Allah rahmet eylesin mekanları cennet olsun.

ikiside güzel günde vefat ettiler inşallah güzel yerlerdelerdir.

Kuaybe said...

Arzucum, Rabbim rahmet eylesin, güzel muamelede bulunsun her ikisine de..

İyi bir haber alırım belki diye uğradım ama hüzünlendim iyice.. Tam da yeni hala olduğum günde senin halanı kaybettiğini okumak çok dokundu.. Rabbim sonsuz ve güzel buluşmada birlikte olmayı nasib etsin sevdiklerimizle.. Ve her iki merhumenin de evlatlarına, sevenlerine dayanma gücü versin bol bol..

Anne ve Bebisi said...

Mekani Cennet Olsun.
:(

gunlukcugum said...

arzucum cok duygulandim rabbim senin ve ailenin gonlune ferahlik versin.mekanlari cennet olsun.allahtan geldik allaha gidecegiz...

SenaBera said...

Çok üzüldüm..Allah mekanlarını cennet eylesin,nurlar içinde yatırsın,taksiratlarını affetsin..
Geride kalanlara, sabır versin Rabbim..

Anonymous said...

Arzucum,Allah rahmet eylesin,mekanlarini cennet eylesin ins.. ilk basta tuba nin vefat ettigini okuyunca cok uzuldum ki,bide ne okuyayim halanda ebedi aleme goc etmis:(
Allah im sabrinizi artirsin,ne mutlu ki boyle mubarek gunlerde vede guzel bir sekilde vefat etmisler,nur icinde yatsinlar..
tubanin iki evladininda Rabbim yardimcisi olsun,dusundukce gozyaslarimi tutamadim,Allah kimseyi annesinden babasindan ayirmasin...

Mehtap

Unknown said...

Arkadaslar tesekkurler, sizler sagolun, Rabbim omrunuzu ziyade etsin insaallah! Ehamdulillah ilk gunku soku atlattim,dun bugun cok daha iyiyim, ama iste halamla olan anlar aklima geldikce ister istemez gonul mahsun oluyor! Elhamdulillah cok guzel bir hal uzere vefat etti, insaallah cok guzel yerlerdedir simdide! Abim Tuba'nin esini aramis du, esi aglamaktan konusamamis yazik! Rabbim sabri cemil ihsan etsin o aileyede, evladlarini iyilerle karsilastirsin, hayirlar versin insaallah!

Güneşli Günler said...

Arzucum, hem halacığın hem de arkadaşın için başın sağolsun canım. Rabbim her ikisinin de mekanını cennet etsin. Dualarımız elbette onlarla. Okurken satır satır gözyaşlarıma engel olamadım. Çok yakında bizde eşimin babasını kaybettik, o gün bugündür elim yazmaya bile gitmiyor. Sevdiklerini yitirmek gerçekten çok üzücü, tek tesellimiz ise onların güzel hal üzere vefat etmiş olmaları ve mekanlarının cennet olduğuna olan inancımız. Rabbim sana ve yakınlarına sabır versin. Bu arada bayramın da mübarek olsun...