Tuesday, February 05, 2008

Dun cok icim sIkIldI! evradu ezkar adina bisiler okudum Elhamdulillah kalbime ferahlik geldi!gozumde buyuttugum nerdeyse yarim saat uzerine agladigim sey gozumde kuculdu...Her zaman sunu dusunurum, birseye canim sIkIlmissa ve benim ona cozum bulacak halim yoksa Rabbim benden bana daha merhametli inaniyorum o hakkimizda en iyi bilen en iyiyi takdir edecek olandir!Zaten basimiza gelen bir cok uzucu hadise aslinda O'na olan dayanak ve guvenimizdeki ihlas eksikliginden kaynaklaniyor baska hic birseyden degil! Gecenlerde bir yerde dinledim, hz Ebu Bekir(ra) bir sefere cikilacagi zaman butun malini gelip Islam hizmetine bagisliyor, ve Allah Rasulu(sav) O'na ailene ne biraktin diye sordugunda, O"Allah ve Rasulunu biraktim"diyebilecek kadar civanmertlik ve kusursuz ihlasini gosteriyor. Belki materyalist bir duzende yetistirilmis fertler olarak biz Hz. Ebu Bekir'in gosterdigi bu ihlasin benzerini hic bir zaman gosteremeyecegiz ama insaallah Allah'a yakinimiz ve guvenimiz hergecen gun artarak devam edenlerden oluruz....


Buarada aklima gelmisken bir onceki yazida yorumlarda Eminecim Sibel'in kahvesindeki yorumlara bir goz atmami tavsiye etmis...bir kac hafta oldu son postu okuyali, yorumlarinada bugun goz attim! Su var amerikada doktorlar diyetisyenlere abartmayi seven insanlar benim kanimdaki demir oraniysa hani tahlillerde belirtilen bir ust birde alt degerler varya iste o alt degerin yaklasik bir rakakm alti 37 kusur gibi birsey,normalde bir yetiskinde bulunmasi gereken demirin en az kanda olma orani 38 kusur bir rakam. Benim demir oranim ciddi boyutta bir azalma yok ama diyetisyen 4 yil oncede hamileligimde et yemem hususunda israrli olmustu bu hamilelegimdede ayni israrini surdurdu!Bende artik bir yerlden baslamam inancindayim, cunku seneler gectikce vejeteryanlik insan bunyesine zarar veren bir secim olabiliyor, hos benimki secim den ziyade yiyemedigim icin olusan birsey! Demirin vucudda eksikliginin bir diger kotu yaniysa demire bagli kanda tasinan oksijen sayisinin az olmasi ve anne karninda bebegin oksijeni yeteri miktarda almamasinada sebebiyet verecek olmasi!tabi ben bunlari aklimin kosesinden bile gecirmek istemiyorum! Yalniz doktor bana kuru kayisi odur budur sudur tavsiye etmeden once ben zaten yiyordum, cunku canim kayisi yemek istiyordu!hatta bana porsiyon porsiyon salatadir sebzedir yememi tavsiye etmeden oncede acayip sekilde hani su balik yemeklerinin yanina yakistirilan yesil salatalardan canim cekiyordu!Yani Allah'in bir lutfu vucud ihtiyac duydugu seye yonelebiliyor!Zaten cayi cok acik icerdim simdi iyice bulasik suyu kivaminda iciyorum, ama sabah illada iciyorum, gun icerisinde ve aksam bitki caylariyla idare ediyorum. Insaallah Rabbim saglik sihhat icerisinde hamileligi tamamlayip, saglikli suret ve siret itibariyla guzel evladlara sahip olmayi nasip eder!

No comments: