Wednesday, February 20, 2008

Yazmak istedim yazdim....

Aslinda bu hususta hic yazmamakti niyetim, zaten bir onceki postta yazdigim cumle Buyugumuze ait ve harika ozetlemis suan Turkiye'de olup bitenleri!Bunun uzerine diyecek baska guzel bir sozum olmamasina ragmen sadece icimdekileri yazmak istedim!Bugun Ayse Arman'nin yazisini okudum, hani su son gunlerde bir blog da gordugum fotografin benzeri bir fotografla yayinlanan yazisi! Bu ve bunun gibi fotograflar sirf bizim gibi inanclari geregi herseye katlanmis ve de herseye ragmen basortusunu takan eden bir guruhu rencide etmek, asabini bozup, provake etmek, bizleri moralmen yipratma calismasindan ote birsey degildir! Akl-i Selim insan bunlara aldanirmi?tabiki hayir! bizler ne provakasyonlar gorduk, arkamizdan ne dolaplar cevrildigini musahede ettik! ama Hak icin Hakkin Riza'si icin bu insanlara karsi tek bir kin beslemedik icimizde,"bilmiyorlar, bilselerdi yapmazlardi"dedik!

Mesela ben simdi hani bahsettigim bu zihniyet misali, mini etekli otostop kenarlarinda gece boy gosteren meslegi onune gelenle dusup kalkmak olan bir insani fotografliyip butun minik etek giyenler bunun gibidir genellemesi yapsam nekadar dogrudur, sorarim size! Bir diger hususta, o malum blogdaki posta atilan yorumlardan biriydi, beni hakikaten acayip sasirtti! yorumu yazan hatun Turkiye'de bir hazir giyim firmasinda calisiyor ve tesetturlu musterilenin aldiklari s.e.x.y kiyafetlerden dem vurarak iste bunlar boyle insanlar diyor da ne demek istedigini acmasi gerekiyor! Cok cok affiniza siginarak yaziyorum, bir hanim gidip s.e.x.y iccamasirlari alip bunu dini resmi hic birseyi olmayan adamlarla dusup kalkmak icin kullansa, bu iyidir!ama Musluman dindar bir hanim dinen ve resmen esi olan biri icin yada kendisi boyle tasarimlardan hoslandigi icin boyle bir ozel bir urunu alsa"biz bunlari biliyoruz, ooooo" gibi basit ve adi bir tavirmidir reva olan!pardon iki dindar insan evlenince promosyon mu geliyor bu evlilikten olan cocuklar! Islam bizlere herseyden uzaklasin mi diyor, yoksa sizin icin helal kilinmayan islerden, seylerden uzaklasin mi diyor! daha siz bunu anlamamissiniz birde anlamadiginiz mevzuda bisiler yaziyorsunuz ya ben size daha ne diyim! Hele efendim arap hatunlar carsaflarini ucakta cikarip oylede boylede hallerdelermis, bize ne bundan, sizin sorununuz zaten biz basortusu takdigimiz icin degilmi>?neden tutarli degilsiniz? o insanlar baslarini ortmeyi cevresel bir baskiyla yapiyorsa, bu durumu inandigi icin basortusu takan insanlara nasi genelleyebiliyorsunuz? simdi bu hangi vicdana sigiyor?Allah izan versin daha ne diyebilirimki!

Bir de ben kimseyi dini yada resmi nikahi olmadigi icin semavi olsun olmasin her dinde bunun ahlaki bir dusukluk sayildigi bilindigi halde, elestri getirmiyorsam kimseninde benim basortume karismaya hakki da yok!

Bekir Coskun'nun Kastomonu'daki sapka inkilabiyla yazdigi bir yaziyi okudum!kokleri Kastamonu'ya dayanan biri olarak bu yazi icin soyleyecegim oyle cok sey varki!Bir insan bir mevzuyu kendi hesabina bu kadar dramatize eder, ben biliyorumki, o insanin derdi Ulu Onder'in varolan sayginligini korumak icin degil, onun isi Ulu Onder'i kullanip malum kesime sempatiklik olsun, e tabi oda buarada islerini rahat gorsun gordursun!


Son olaraksa, Hincal Uluc'un bir gazeteye verdigi roportajda soyledigi bir cumle var, Turkiye'nin kotuye gittigi yonunde ve ilaveten diyorki, "eger iki yil sonra hersey degismeyecekse gelin yuzume tukurun!" bu son cumle-universitelere kizlar basortusuyle girince hersey ,Turkiye'deki butun duzenler altust olacakmis- evhamiyla soylenmis oluyor, eger Hincal Beyi gorme sansim olsa simdiden yuzune tukurmek isterdim iki yil sonrasinin teminati olsun diye:)

7 comments:

Anonymous said...

Arzucum ne de güzel ifade etmissin duygularini ve duygularimi! Yani tüm yazdiklarina harfi harfine katiliyorum! Bu yazini bence bu tip önyargili ve hatali konusan kisiler ve özellikle genelleme yapanlar okumali!
Sevgiler..
KeLeBeKk

gunlukcugum said...

yazin icin cok tesekkurler arzucum .herseyi cok ince hos bir uslupla aciklamissin.sevgiler...

Kuaybe said...

Ahireti, Rabbimin huzurunda hesap verceeğimiz günü çok merak ediyorum gerçekten.. İnşaallah çok alacağımız var çooookk...

Esra said...

Ben de bahsettiğin blogu ve yorumlarını okudum..Gerçekten de acıdım hallerine,gözlerine at gözlüğü takmışlar sadece kendi işine geleni görüyorlar,sadece kendileri gibi düşünenleri düşünceden sayıyorlar..Ne diyelim Allah ıslah eylesin,Allah hidayet nasip etsin...
Anladığım kadarıyla hamilesin..Allah sağlıklı bir şekilde kucağına almayı nasip etsin yavrunu..Ama dikat et kendine okuma bence bekiri,hıncalı..Hem sana hem bebeğine yazık,boşuna sinirlenip kendini üzüyorsun..Onlar sadece kendi çöplüklerinde ötsünler,boşver:)

Unknown said...

Ceydacim aslinda yazilacak oyle cok sey varki!

Eminecim, yazmasam rahat edemeyecektim.

Kuaybecim zaten ahiret inani oyle rahatlatiyorki insani ve o gunu oyle sabirsizlikla bekliyorumki!

Esracim, beni en cok hanimlarin hemcinslerine reva gordugu muamele sasirtiyor! Bir insan birseyi yapmaz nefsine agir gelir, bir sure sonrada seytanin fisiltilariyla dinen emredilen seyi yalanlama yoluna gider, bu asirlardir boyle ola gelmis halada oyle devam etmekte, yani bu insanlarin kiyamete kadar sonu olmayacak Hakk'in rizasi icin yasayanlarin sonu olmayacagi gibi...Buarada emin ol istemli okumadim, zaten haberleri okurkende oellikle asabmi bozmayacak sekilde olanlari secerim, ama o blogda gordugum fotografi bir baska haberde link olarak gorunce ister istemez hangi yazar kaleme almis merak ettim, Bekir Coskun zaten okumam bosa zaman kaybi dusunuyorum, ama gelen emaili ve yazinn basligindaki enteresanligi ozellikle Kastamonu kelimesi gecmesi yaziyi okumaya itti, dusunsene bu adam butun basortulu kizlari deve ustune bindirip tayyip erdoganida baslarina koyup arabistan collerine gondrmek gibi bir hayale sahip, bu adamin yazilari asabiyet bozuklugundan baska ne verebilirki insana:)guluyorumda sinirden:)Sonuc olarak cok haklisin Esracim oglum sinirli biri olup cikcak diye korkmuyor degilim:)bu kadar gerilim yeter, en guzeli Allah'a havale etmek!Allah gelsin haklarindan insaallah!Buarada kizi cok seker masaallah!Rabbim sizin ve onun omrunu ziyade etsin afiyetten ayirmasin insaallah!

AYSUN said...

Hıım o blogdaki resmi görünce yazacak o kadar şey birikti ki içimde ablamız maalesef yorumları kapatmış:(

Ayşe Arman'ın köşesinde de ona benzer bir resim görünce aynı yerden beslendiklerini anladım... Artık kaale almıyorum o şahısları ve kendimi üzmüyorum... Kuaybenin de dediği gibi çook alacağımız var...

Unknown said...

Aysun cok haklisin, en gzeli kale almamak!Ibrahim Berk'in gazete okur kitap karalar hallerine bayildim:)masallah barekaallah cok seker kucuk adam:))