Friday, March 28, 2008

Cok sukur o cok stressli haftayi geride birakali bir hafta oldu:) Sinav sonrasi baya rahatlamis oldum ama sinav ve proje stressi yuzumde sivilceleri armagan olarak birakip gitti:)yuz temizligine tekrar ozen gosteren bir hafta gecirdim.Normalde cok usenirim yatmadan once yuz temizliyiciler kullanmaya, yuzumu en fazla sabunla yikayip yatacak kadar usengec bir insanim ben:) ki o bile cogu zaman atladigim bir durumdur:)Ama cok sukur sivilcelerden en cok goze batani gecti!

Bu haftayi kizima kitap okuyarak gecirdim.Bir oglen ona dort kez okudugum kitap(iki kez ingilizce iki kez de turkce okuyormus gibi anlatarak) sonrasinda ogle uykusuna daldigimi soylesem eminim cok guleceksiniz...Bir gunde hava soguktu ama parka getirdim, hatta bugunde gidebilirsek cok iyi olacak! Bir gunde arkadaslariyla oynayarak gecirip birde yanimizda getirdigi kitabi onlara okuyunca son bir kac gundur cok iyi birsey yaptigimi dusunup sevindim.Zira TV izlemesini minimum seviyede tutmaya calisiyorum. Izledigi cizgi filmler her nekadar egitim ogretim yonuyle guzel olsada TV izleme aliskanligi edinmesini onlemek icin en guzeli gunde bir saate indirmek!

Gectigimiz haftasonu boya-badana isine soyundu esim:)tabi benim israrlarimin ve odanin son aldigi halin etkisi cok fazla bu kararda:)Kizimin odasindaki boya badana iki gune yayilinca hakikaten cok yorucu oldu, her nekadar temizlige azami ozen gosterilmis bile olsa bu boya badana isleri cok tozlu kirli oluyor!zira duvarlarin her bir yani boya ve tukenmez kalemlerle farkli renk ve sekillere burundugunden zimparalama isi baya bir tozlu oldu ve sanki o toz butun eve yayildi.Zor iki gun oldu ama cok sukur tertemiz baktikca icim acilan bir kac da degisiklik yaptigim oda daha da guzel oldu:)

Bu haftada doktor kontrolum vardi ve 3.5 kiloyu bir ayda hatta bu ayin iki haftasina 3 kilo almayi sigdiran bir hatun olarak, mumkunce yemekten tatlidan uzak durmak istiyorum:)Yemek bloglarinda gezindikce bu isin nekadar zor oldugunu anladim!Insaallah bu ayi en fazla bir kilo alarak tamamlayabilirim!Hos nasi olacak bilmiyorum ya!Gecen gun markete gidip raflarda sira sira durmus ricotto cheeseleri gorunce, yedigim kalzonlar ve yapacagim peynirli borekler ispanakli ve maydonozlu versiyonlar olarak gozlerimin onunde canlandi:)Mini baking cuplarini gorunce trufflarin da basimin yanindaki bulutta oldugunu tahmin etmissinizdir eminim:)Hatta o alisveriste uzaktan gorur gormez inanamiyorum karalahanami bu diye onunde bittigim ve karalaha sarmasi olmak icin aldigim karalahanalarida unutmamak lazim:)Zira Karadeniz'e komsu olan sehirlerde biliyorsunuz uzum sarmasi sarmadan sayilmaz,karalahanalidir makbul olani:) Bittimi alisveris maceram?tabiki bitmedi, iki gun sonra yani dun Turk Bakkali'na gittim. Gecen hafta iki ders arasi cokda ozenmeden hatta esim patatesli istedi diye birazda soylenerekten yaptigim aksam yemegi niyetine yedigimiz patatesli boreklerden arta kalani ertesi gun esime paketleyip verdim isyerinde yemesi icin, oda is arkadaslariyla paylasinca tarifi isteyen mi iltifatlar edenmi dersiniz pek bol olmus, oyleki isyerinin diger subelerinde calisanlar bize niye o boreklerden gelmedi diye sitem bile etmis:) Calisanlardan biri Mexico'lu kiz, tarifini isteyince ona Turkish yufka almak sart oldu. Iste Turk Bakkalina'da bu sebebten gittim, ama buzdolabinin onunden gecerken, nerdeyse 3 yildir yemedigim hatta ismini bile unuttugum " Kakaolu duran helvadan verirmisiniz"diye istedigim ama asil ismini eve gelince hatirladigim Yaz Helvasi'ndan aldim:)birden 3 yil oncesine kadar nasi severek yemissem o tat daha kucuk bir parcasina dahi dokunmadan kokusunu dahi duymadan dilimdeki tat tomurcuklari onu hissetti, burnum kokusunu aldi:)Hic aklima gelmedi simdiye kadar almak, cunku esim sevmedigi icin bende zamanla uzaklastim. Evligigimizin ilk yili alirdim hatirliyorum:)Su bir gercekki evdekilerden biri ki bu biri esinizse ve bir cok kahvaltiligi sevmiyorsa sizde yavas yavas soguyorsunuz cunku aldiginiz miktar bir kisi icin fazla olmak zorunda oluyor ve tuketilmiyor bir sure sonra tat ve sekil bozukluguna giren urunu bir daha almak gelmiyor icinizden. Bendeki durum buydu, ama hamielik Allah'in bir hanima bahsettigi en guzel olaylardan biri ki hormonlarin vucuddaki salgi degisimleriyle birlikte yemekten uzaklastiginiz besinleri yine yillar oncesi istahla arzuluyor ve yiyorsunuz...Gecen gun surda gordugum bagellerdan sonra ertesi gun kahvaltiya bir street otedeki Dunkin'dan cream cheesli bagel aldigimi tahmin etmek zor olmasa gerek:)Yasasin yemek!Rabbim kimseleri aclikla imtihan etmesin...Helalinden hayirlisiyla riziklananlardan eylesin....

2 comments:

Kuaybe said...

Arzu vallahi yine ağzım sulandı :P

Ama biraz sonra akşam yemeği yiyeceğiz merak etme :)) Öyle güzel anlatıyorsun ki, insanın hepsinden yiyesi geliyor.. Kendi hamileliğimi hatırladım da.. Ne yesem? Ne yesem? diye gezindiğim geldi aklıma..

Rabbim herkese rızıklarından en güzel şekilde faydalanabilmeyi nasip etsin inşaallah..

Anonymous said...

Arzucum ben epeydir Aslihan'la ilgili okuyamiyorum,yani devam etmiyor mu o blog?
Zor günleri gecirmene sevindim, sevgilerimle...