Thursday, February 11, 2010

Elma sen ne guzel seysin:P


Fotograf makinem dun geldi,bende bugun fotograf cekmeye basladim:P Gec bir sabah kahvaltisinin ardindan dun yaptigim tatlidan yiyorum. Pek bir albenisiz, ama pek guzel bir tarif. Tamamen uydurma diyemeyecegim,cunku esinlenme var bir yerlerden ama ben biraz daha hatta birazdan daha fazla farkli yaptim:) Gecen hafta annemler gelirken bir suru meyve getirmisler,bizde evde varolan meyvelere ek bir suru almistik. Oyle olunca evin her yanindan meyveler fiskiriyor:P Bari elmalari azaltiyimdiye dusundum ve bu tatli geldi aklima. Her birseyi goz karari. Elmali kurabiyenin ic malzemesiyle ayni yapilisi. Elmalari rendele,uzerine bolca tozsekeri ve tarcin pisir. Sonrada ceviz ilave et.Olay budur:P Hazirlanan harcin bir kismini, sute batirilip cikarilmak suretiyle islatilmis ve borcama dizilmis petit bourre(boyle mi yaziliyordu?) biskuvilerin uzerine yayiyozu. Ikinci asama ayni ilk asamada oldugu gibi,son kisimda biskuvi asamasi sabit,bu kez hazir dolgu kremasini bir dakika cirpip uzerine koyuyoruz. En son buzdolabinda biraz sogumasini bekliyoruz,sonrada dilimdilim yiyoruz:P Pek hafif pek leziz birsey. Bizde malum elmalar cok olunca elma katmanlari pek bir kalin olmus,siz daha makul daha olculu yaparsiniz,ama biz boylesinide sevdik:)

3 comments:

nurdan said...

arzu abla böyle ara ara güzel, kolay ve tutan tariflerini benim gibi amatörler için yazarmısın:)

Onur`un Annesi said...

super leziz gorunuyor. Diyetteyim ama arkadaslarima giderken yapacagim ilk firsatta:)

Unknown said...

Nurdancim cok sekersin:P Bugun komsum gelmisti ona yaptigim tatlityi yazayim yarin,gerci Face'de yazmistim bir kere:)

Rahime,bu bence diyet tatlisi:) sadece uzerinde azcik bir dolgu kremasi var,ondan bisi olmaz canim;)