Saturday, March 20, 2010

Komsu olmak yada olmamak?

Bu siteye hatta bu ilceye tasindigimizdan beridir hamdolsun daha ziyade iyi insanlarla karsilastik. Ama iste arada bir onceki postta yazdigim gibi enteresan insanlarda cikti. Birde bunlara alt komsumuz eklendi. Aslinda o kendini enteresan kisiler listesinin basina daha tasinmamizin 15. gununde almisti.Soyleki; bir ctesi gunu guvenlik esime alt komsumuzun bizden rahatsiz olduklarindan ve gorusmek istediklerinden bahsediyor konusmasinin sonunada emniyette mudur diyede ekliyor. Esim her zamanki nezaketiyle alt kata gidiyor, bizimde kendileriyle daha onceden tanismak istedigimizden, nasibin o gune denk geldiginden, cocuklarimizin kucuk olmasi ve yeni ev aldigimiz icin "hayirli olsuna"gelenlerin olabileceginden verdigimiz ve verecegimiz rahatsizlik icin kusura bakmamalarini rica edeceginden bahsediyor. Hanfendi, benim saat 9 bucukda supurge actigimdan ve ebeveyn banyosunun dus sesinin kendilerini rahatsiz ettiginden bahsediyor. Esim bana bunu soylediginde inanin yuzum kizardi birakin karsimda bir bey olmasini bir hanim dahi olsa, sizin ebeveyn banyonuzdan gelen dus sesi beni rahatsiz ediyor demem diyemem. Ben supurge saatlerimi gec bir vakte aldim, bazen oglen bazen ogleden sonrayi buldu. Ama benim icim rahat degildi. Komsumla tanismak istiyordum. Kandil vesilesiyle tanistim, sagolsun beni cokda sicak karsiladi. Artik eskisi gibi ebeveyn banyosundan ses gelmedigini soyledi. Daha sonraki gunlerden birine iadeyi ziyarete geldi, benide davet etti. Ama ben yogunlukdan gidemedim. Herneyse...

Bu aksam, yani bir ctesi aksami, esimin kucuk amcasi ve hanimi hem ev icin hayirli olsun ziyaretine hemde 10 gundur bizimle birlikde olan babaanneyi alip evlerine goturmek icin geldiler. Cocuklar guzel guzel oynadilar bizde muhabbet ettik. Aslihan ve S.Nur'un sesini biz duymadik ama komsumuz duymus ve rahatsiz olmus, guvenlikden tlf numaramizi almis ve bizi ariyor. Iyiki telefona cikana ben degildim esimdi. Cunku bana gore cok daha sakin bir insan nezaketle kapatti telefonu. Misafirlerimiz apartopar kalkdi. Ben bu durumu hazmedemedim. Evde avazim ciktigi kadar bagrinarak kendisine iletmek istedigim butun mesajlarimi ilettim. Biliyorum cok ciglik yaptigim ama sinirlerime hakim olmamin imkani yoktu. Ertesi gun pazar her bir kimsenin tatil gunu olmasada ekseriyaya hitaben bir tatil var ortada ve kendisinin bu noktada anlayisli olmasi saat 11:40 gibi bir vakitte aramasini engellemesi gerekirdi. Ama o gayet piskin arayabiliyor. Tabi esim misafirleri gecirirken ben guvenligi arayip tlf numaramin nasil izinsiz verildigininde hesabini sormadan edemedim. Cok kizginim, sinirliyim, kirginim. Komsuluk hakki gozettigime inaniyorum ama ben buna ihtimam gosterirken neden karsi taraf ozveride bulunamiyor anlamiyorum. Ust komsum tasindigindan beridir her yikayip astigi nevresim nerdeyse bizim balkon kenarina gelecek sekilde oldugu halde sesimi cikarmadim. Hatta topuklu terliklerle dolasiliyor bazen Asaf Ihsan uykuya zor geciyor sirf bu nedenden, ama yinede ben bu durumu hayatimin merkezine olumsuz bir meseleymis gibi koyup tepki vermiyorum, vermemde. Insanlarin baskalarindan beklentilerinin yukseklik derecelerine sasiyorum dogrusu. Acaba diyorum esinin bir emniyet mensubu yada bir amir olmasimi kendisine bu basakalarina mudahil olma ve kendisini hayatin merkezinde gorme hakkini veren? Eger oyleyse yazik hemde cok, bilmiyorki bana o degil butun dunya toplansa bos eger ki ben hakliysam....

3 comments:

Anonymous said...

oluyor bazen böyle insanlar.sanirim takintilari olan da bir insansa ev aile icinde huzursuzsa baska yerlerde hincini cikariyor sanirim. teyzemin alt komsusu sinir hastaligi olan bir kadindi. teyzemin üstündeki hanimin özürlü oglu vardi ve sürekli bazen saatlerce kalorirleri tekmeliyor anneside müdahale etmiyordu.ancak bu gürültü teyzemin alt komsusuna gitmis oda sorumluyu teyzemde bulmus sormadan direk hakarete basvurmustu. kaldiki kendi gecirdi zamanli zamansiz sinir krizleri siddetli kavgalar gürültüler icin teyzem hicbir uyarida bulunmammasi sineye cekmesine ragmen... bu son olayda teyzem icine ata ata ragatsizlandi o günde ben ziyaretteydim ilk müdahalesini yaptim ambulans vs cagardik tansiyonu yükselmis. hanim daha sonra olayi ögrendi özür diledi. simdi teyzem tüm olaynlara ragmen abla diye hitab eder ve iyi anar onu. cünkü oda zor bir dönemden geciyormus. kizi da sinir hastasiymis.üniersite sinavini kazanamamis sorumluyuda apartman ici gürültüde bulmus. 3.yilindada kazanamayinca sinavi evlerinde arbede cikmis. kizi psikiyatrik klinige yatirilmis vsvsvs... cok uzun oldu :))) özetle eminim onunda sorunlari vardir. cünkü normal degil

Unknown said...

Betul, bizim aklimizdanda senin yazdigin seylere yakin dusunceler gecti. Hatta bu hanimin kizida unv sinavlarina hazirlaniyor ve benim onunla tanistigim gun bana"oyle cok dus sesi geliyorki kizim su sesinden ders calisamiyor"demisti:)Dun aksam da esime"Inan unv kazanamazsa sorumlusu bizi"demis gulmustum:)demek dogru haklilik payim olacak:)Buarada bizde bugun guvenlige gidip gorustuk ve onlarda hanimin sorunlu bir kisilik oldugunu bildiklerini soylediler,gorusecekler, bakalim ne olacak.

Şenay- Doğam said...

Allah sabır versin..
Şükür ki böyle bir komşum yok..olsaydı eğer.. sanırım eşin kadar nezaket kuralları dahilin de olamazdım :)