Tuesday, March 16, 2010

Isin ehli olmak yada olmamak!

Buraya tasindigimizdan beridir evin kablo yada kablosal donanimsal islerini yapan memur yada emekci kesimini bir turlu isin ehli goremedim, yada bize oyleleri dek geldi bilemiyorum.

Ev telefonu aldigimiz sirket elemani baglantiyi yapmak icin geldigi gun esimi cepden ariyor(cunku verilen iletisim numarasi o) ve eve ulasmak uzere olduklarini soyluyor. Esimde evde degil isyerinde oldugunu, evde benim oldugumu soyluyor. Adam tabiri caizse uc kagitci bir tip, yok siz olmayinca olmaz, imzaniz sart diyor. Esimde beyfendinin yapmasi gereken is icin ona guzellik olsun diye bana telefon talimatiyla bir miktar para bahsis verdiriyor. Parasinda degilim ama adama verdigim zoraki bahsisin hatta rusvet desem daha dogru olur( bunada dilim varmiyor) haksiz kazancina kazanc kattigini dusunup sinir oluyorum. Hos aklima sikayet etmek gelmedi mi? geldi...ama bu kezde evinde onun vesilesiyle gelecek rizka muhtac olan cocuklarini dusunup vazgectim.

Hele intenet baglantisi icin gelen eleman. Kapidan elimize modem kutusunu tutusturdu. Iki imza aldi gitti. Modemi baglamak, baglantisinin nasil yapildigini gostermek yasakmis(!) Allahim Allahim insan Kadir Inanir'i anip kafa atmayi gecirmiyor degil icinden ya neyse...

Gecn hafta kayinvalide ve peder bize tv almislar hediye. Aldiklari firma TV'yi ve receiveri getirdigi halde, sitenin satelite baglantisini yapan memuru her nedense tesrif edemediler ayni gun. Ertesi gun geldiklerinde esim Izmir'e cokdan yolcu olmustu. Neyse sabah geldi yetkili insan ve yardimcisi. Bana kabloyu nasil salona gecireceklerini soyledi ama kablo salkim sacak olmada tavanin kirisinden gececekti ve ben oyle bir goruntu istemiyordum. Kizimin odasindaki kabloya uzanti yapilip salona cekilebilirdi. Neyse bunu kendini onemli bir isin parcasi goren boynundan kablo sarkitarak kendine ucuk kacik, yada bu onemli bir isin tek mahiri susu veren yetkili kisi, bana donerek bunun nasi olacagini sordu. Bende yerdeki esiksel seyin altindan kablonun gectigini yatak odasi kapisinin altindanda oyle gecip salona gidebilecegini soyledim. Kapinin pervazlarinin yanlarindan gecebilecegini hic dusunemedim. Onlarda zaten bu isi hic yapmamis benden fikir aliyorcasina sordular. Neyse dedigim gibi kablo alttan devam etti ama o esiksel sey sokuldu bir daha yerine takilmadi. Bende yaptiklari isi gormeden, ucretlerini verdim. Daha sonra ne goreyim, kablo ice gomulmemis yuzeysel duruyor o esiksel demir seyde oylece kalmis duruyor. Benim tepem atti. 3 gun sonra esim geldiginde onun tepesi daha cok atti. Dun aksam arayip bu aksamda elemanlari getirtti. Tekrar kablo bagltisi yapildi. Illa cirkeflik yapmak lazim isim duzgun olsun diyorsan. Birde insanlara guvenmemek.


Sonuc, bundan sonra isini iyi takip et!

4 comments:

our twins of N.Y./SEYHAN said...

Sen burada alistin tabi boyle baglanti-kablo veya vs. islerin duzenine. Turkiyem heyyy gidi hey. Hala insanlar 3 kurus icin serefsizlik yapiyor.
Bu yazdiklarini aksama esimede okuycam canim.
Selamlar, sevgiler...

Unknown said...

Seyhancim, NY'daykende bir keresinde kac gun TV cablosunun takilmasini beklemstim.Cable visiondan biri gelip daha sonra gelecegini soyleyip cikip gitmisti.Kac gun ust uste bilmem kac telefonumdan sonra gelen baska bir ekip yapmisti. Dunyanin her bir yaninda oluyor boyle aksakliklar maalesef:( Ama burda internet baglanti olayi beni kopardi. Nasi baglantiyi ayarlayacagimi bilmeyip TTnet gibi bir firmanin temsilligini yapip baglanti elemani olarak is yapmasi dusundurucu gercekden. Sikayet etmeyi cok dusundum ama insanl;arin rizkiyla oynuyormusum gibi hissettigimden vazgectim. Ama sikayet etsem eminim bisiler yapilirdi.

Fikir İşçisi said...

ben baplantımı kendim kurmuştum adam elime modemi bırakıp gitmişti:)neyse olur böyle şeyler ya şu güvenlikçi kimdi bu arada bilim yani:)malum :)

Unknown said...

Meltemcim, baglantiyi kurmak degildi problem olan, adamin soyledigi deli sacmasiydi ve ucretini odedigimiz hizmeti alamamizdi. Zaten mezun oldugum bolum hasebiyle baglanti benim isim dermisim:PP

Buarada guvenlikci hakkinda yazdikalrimi sildim, cunku faturaya dikkatlice baktigimda miktarin rakamla farkli yaziyla farkli yazildigini gordum.