Sunday, August 14, 2011

Domates Sos..

Gectigimiz kisin sonlarinda, eltime misafirdik...Yemekleri bir sahaneydi, hele domates kokusu...Annesinin her sene domates sos ve salca yaptigindan, salcasinin bittiginden yemeklerine domates sostan koydugundan bahsetti... O zamandan beri aklimda domates sos yapip kavonozlamak...Kisin domates alan ve domateslerin ne kokusunu nede rengini begenmeyen ben, hem organik olsun hem lezzetli olsun yemeklerim diye karar verdim domates soslar hatta hatta becerebilirsem salca yapmaya...Sansima salca yapiminin bir kismini TV'de bir sefden izledim baktim iki saat boyunca kopukler olustukca kopuklerini almak lazim, basinda durup beklemek lazim, uzun ve sIkIci geldi bana. Yine de belli olmaz deneyebilirimde...kopuklerinin alinma zorunlulugunu duydukdan sonra devamini izlemesemde programin eminim salca yapmaya karar verdigimde google amca yardimci olur bana:)

Hazirda kaynattigim domates sos tencerelerde sogumayi bekliyor...Vakumlayacagim posetlerin uzerine tarihler yazildi, iki tane kavanoz steril edildi. Iki tane daha kavanoz, ne olur ne olmaz belki sos posetlere kavonazlara fazla gelir diye alindi tarafimdan:)Sahurda netlesecek her birsey...

Buarada su, su ve su linkler rehberim oldular:)

Domateslerin arkasina centik atmak, soguk suya tutup, sonra kabuklarini soymak cok pratik bir yontem, domates kabuklarini firinlamakda harika bir oneri gibi gozukuyor, ben birde rondodan gecirip, oyle kavozlamak uzerine bir takim baharatlar eklemek sonra salatalarda ne gibi farklilik yaptigini gormek istiyorum...

Sirada patlican ve kirmizi biber kozlemek, kucuk domatesler alip kurutmak var:)

2 comments:

melda said...

ben de bu yıl ilk defa domates sos yaptım. konserve olarak hazırladım. arada sırada kontrol ediyorum kapaklarda şişme var mı diye. ama sanırım tuttu şişme olmadı şimdiye kadar :)

cafe fernando'da kavanozda uzun süre saklanabileceği yazıyor, sıcakken doldurup kapatmadığın halde bozulmadan uzun süre durabilecek mi oda sıcaklığında? ben pek emin değilim. yanlış mı anladım acaba?

allah sağlıkla tüketmeyi nasip etsin.

Unknown said...

Melda bende ayni seyi anladim, anneme sordum, kavonozlara sicakken konulmasi gerektigini soyledi annem, ama ben ihtiyatli davranip, sadece vakumlu buzdolabi posetlerine koyup, dondurucuya koydum:)Kavonoz isi riskli geldi...Buarada seninkilerde umarim guzel olmustur, guzel gunlerde tuketmek nasip olsun:)