Monday, November 26, 2012

Asure Tarifi:)

Asurenin belli bir tarifi olur mu bilmem. Asure herkesin damak tadina gore sekillendirilen birsey oldugu icin, icine giren malzemede yapanin yada hitap ettigi kitlenin(!) damak zevkine gore farklilik arzediyor. Ben bu sene esimin ve benim alisik oldugumuz asure lezzetinin ortasini bulunca, benim O'nun sonra paylastigimiz herkesin cok sevdigi bayildigi bir lezzet ortaya cikti:) Esimin israrlariylada bir yerlere tarifini not etmeliydim, Allah nasip ederse bir sonraki senelerde yapmaliydim aynisini:) Neyse yazdigim yeri unutmayacagim, unutsamda bir aramada karsima cikacak yeri yani burayi sectim bunun icin...Tarifim ortaya karisik birsey, biraz kayinvalidemden, biraz da annemden...

Malzemeler;

1 kg bugday
2 su bardagi nohut
2 su bardagi kuru fasulye
800 gr incir
800 gr kayisi
75 gr kus uzumu
500 gr kuru uzum
Bir portakalin kabugu, ince ince dogranmis
7-8 adet karanfil 1 su bardagi suda kaynatilip kaynatilir, sadece karanfilin renk verdigi suyu konur.
2 kg'dan 1 bardak fazla seker

Ben bir gun onceden bugday, nohut ve fasulyeyi yikayip sicak suyla islattim. Ertesi gun duduklude nohutu ve fasulyeyi ayri ayri pisirip, bugadayi asure yapacagim kazan buyuklugundeki tenzecere pisirdim. Bugday cok cabuk pisti...Nohut ve fasulyeleri cok iyi hasladim, fasulyeler nerdeyse dagilmak uzereydi, ama hic telas etmedim, cunku biliyorumki, seker girince bu kuru baklagiller ister istemez toparlanip sertlesiyor.
Incir ve kayisiyi  yikayip cok kucuk dogradim., portakal kabugunuda ince ince dogradim. Kuru uzum, karanfilllerini suzdugum karanfil kokulu suyu ve kus uzumlerini ekleyip bir tasim kaynattim, sekeri ilave edip asure kivama gelene denk karistirdim, bu Asamada bugdaylarin bir hayli ustunde olan su cok cok azalmisti ve 3 litre kadar daha sicak su ekleyip kaynattim. Zaten asure kivamina geldigini o guzel asure kokusundan anliyorsunuz, ve altini kapatim, ilimaya birakip, servis tabaklarina aliniyor...


No comments: