Tuesday, July 31, 2007

Bu sabah kahvaltida nerden aklima geldi bilemiyorum, ilkokul yillarima gittim:)4.sinifa kadar ogretmenim degismedi, ama besinci sinifta baska bir ogretmenimiz oldu, cunku 4 yil suresince ogretmenligimizi yapan Leman Hanim Almanya'ya yerlesti. Bu hanim cok disiplinli hatta gorunusu bile sert biriydi! hepimiz ondan cekinir ama cok da severdik. Din derslerimizde sureler dualar ezberlerdik, muhakkak ezberlenirdi, eger ezberlenmesin bir cezasi yada kirik notu olurdu. Fenni derslere verdigi ehemmiyet kadar din dersimizede ehemmiyet verirdi, onu gereksiz bir ders gormezdi Rifki Bey gibi. Rifki Bey bizim 5. sinif hocamizdi, Leman Hanimin yerine gelen ogretmendi, dine uzak biriydi, Ramazanda benim ve benim gibi kucucuk olan ama Ramazan orucunu tutmaya hevisli ogrencilerinin yaninda bile simitini yer cayinida cekinmeden icerdi, oruc tutmamasina sebeb ulseriydi, ama yilbasinda kadeh kadeh ickileri nasi huplettiginide anlatmadan geri durmazdi. Onun bizimle oldugu sene din derslerini bos gecirdik, cunku din dersinin ehemmiyetli bisi oldugunu dusunmuyordu, hatta soyle demisti siz akliniza gelen sorulari sorun oylece gecirelim bu dersi, sene sonunda hepimize bes verecekti zaten! Ben de, hani aileden gelen dindarliktan yada abimin hemen hersene karne hediyesi olarak aldigi cocuk kitaplarindan yada annemden, yada yada yazlari gittigim camiden mi ogrendim bilemiyorum,ama muhtemelen annem cunku Peygamber hayatlarini hikaye gibi anlatirdi, ilk insanin Hz. Adem oldugunu ogrenmistim, biliyordum, birde insanlarin ve cinlerin Allah'a kulluk icin varoluslarini. Bir gun sinifta-hani hocada dedi ya soru sorun oylece gecelim din derslerini, diye-baktim kimse birsey sormuyor, derslerde oylece kaynayip gidiyor, ama benim zihnimde sorular var aydinlanmasi gereken, derken parmak kaldirdim ve soyle sordum "Ogretmenim ilk insan Hz. Adem mi once yasamistir, yoksa ilk insan diye kitapta gosterilenler mi?, tahmin edersiniz ki cevap"tabiki kitabimizda gecen ilk insanlar dedi. Ama bu beni tatmin etmedi, daha cok aklimi karistirdi, cunku annem Hz. Ademin ilk insan oldugunu soyluyor ama bu adamsa ilk inanin kitaplardaki gibi vahsi, saci basi birbirine girmis yaratik gibi bisi oldugundan bahsediyordu... daha sonra o ders olup olmadigindan emin degilim ,ben yine Rifki Bey'e sordum, Cinler varmidir? bana soyle sertce bi bakis atti, sen neden dedi boyle sorular soruyorsun bakiyim??????!!!!! yok oyle seyler! ben bir daha soru sormadan mezun oldum ilkokuldan!

Ben esime bunu anlattigimda, oda bana ilkokuldaki bir mudurunden bahsetti. Mudur bey imanli biriymis, her bos dersi olan sinifa gider Allah'i anlatir, Evrim safsatasini onlarin beyinlerinden guzel orneklerle silmeye calisirmis. Esim hic unutmadigini soyluyor onun anlattiklarini. Allah'in insani serefli bir varlik olarak yarattigini, maymun gibi bir hayvandan gelemeyecegni anlatip, Allah'in varligini ispat eden ornekler verir. Onlarin o kucucuk beyinlerine asilanmak istenen dinsizlik, Allah'a imansizlik, inancsizlk olgusunu silmeye calisirmis, simdilerde belki 70 kusur yasinda bir beydir, yasiyorsa Rabbim omrunu ziyade etsin, hayirli ve de Riza'sina uygun amellerini arttirsin, hakikat yurduna gitmissede Rabbim mekanini Cennet etsin, amel defterini acik olanlardan hayir hasenati surekli devam edenlerden eylesin(Amin)

No comments: