Tuesday, September 18, 2007

Bugun,okullarmizi astik esimle:)ve kac zamandir bekleyen islerimizi son gunleri gelmeden bitirelm dedik, arabamizin sigorta isleri, benim ehliyeti uzatmam,kucuk sekerin sigorta isleri, baya bi kosusturduk. Ilk once hem yedigim ticketi odemek, hemde ehliyet uzatmak icin dmv'ye gittik, ticket icin $90 dolari oderken hakikaten acidim, bide odedigimiz memur computerunde girilen bilgiye bakip anlayamadi neden yedigimi bu cezayi,cunku normalde ne icin ticket aldigin yazar, iste no sticker diye bir not dusmus polis, onun bile ne oldugunu anlayamadi yazik, elindeki kitapciga bakti, boylesini gormedim diye:)bana sordu, size ne demisti ticket yazarken diye! Memurunda onayiyla sirf bana ticket yazmak istedigi icin ticket yazdigini anlamis oldum polisin, tabi sonucta her yazdiklari tickettan komisyon aliyorlar, o an gozlerine kimi kestirirlerse! ehliyetimi uzatmak icinse, illa eski I-20'imi istediler, hani yok ya yanimda illa tekrar eve donucez, zaten hususi sIkIntILi yapiyorlar yabancilara ehliyet verme isini, bizde pes etmedik eve donduk diger I-20'yide alip tekrar geldk dmv'ye cok sukur bu sefer hallettik! bugun 3-4 isi halletmenin rahatligiyla eve donduk! yogunlugumuza degdi ya, iste o yuzden yorgunlukda hissetmedik aslinda:)insan icin en buyk yogrgunluk zihin yorgunlugu, islerin hallolmadigini bilip, surekli zihni o yarim olan islerle mesgul etmesi, yoksa fiziki yorgunluklar cok cabuk gecen biten seyler! Rabbim saglik sihhatten ayirmasin en onemlisi iman selameti versin bizlere!Neden mi boyle dua ettim, cunku bugun devlet dairelerinde gordugum yaslilara kalben cok uzuldum! ne kadar aci ki hem sagliklari kotu, hemde iman gibi bir nimetten mahrumlar, sirada beklerken, esime sigarasi olup olmadigini sordular(esim kullanmaz ve hayir yok dedi) sonra yanlarindan gecen bir kac kisiye daha sordular, bir sigara icin bile zillete dusmek kotusu yok! Onlar boyleyken bizim yaslilarimiz aklima geldi. Muslumanin yasliligi bile rahmet. bizim yaslilarimiz yada benim etrafimda gorduklerim, omurlerinin son anlarina kadar tembellik etmemis, ihtiyaci olmasada calismis, yada insanlara faydali olacagi islere kosturmus, ibadetlerinden de geri kalmamis, yasliligi onu dine diyanete daha cok yaklastirmis, oncesinde ferdi kildigi namazlarini, camilerde cemaatlere istirak ederek surdurmus,Kuran-i Kerim okumaya daha cok ehemmiyet vermis insanladir. Rabbim bizleri bir an nefsimizle basbasa birakmasin insaallah, kalplerimizi dogruluktan, istikametten ayirmasin, son nefesimizde imanli olarak O'nun huzuruna cikalim insaallah!

1 comment:

Nurhan Karaca said...

Yaşlılık çok zor bir şey. Çocukların vefalı olması gerekir. Çocuklar büyükleriyle hayattayken ilgilenmiyorlar ama öldüklerinde ise miraslarını almak için miras için üşüşüp kavgalara girişiyorlar.

İnsanların, özellikle yaşlı insanların vasiyetname hazırlamalarının faydalı olacağını düşünüyorum. Vasiyetname olunca noter ve miras avukatı mirası paylaştırırlar ve böylece mirasçılar arasında miras kavgası çıkmamış olur.

Sizin de yaşlılar hakkında böyle hassas olmanız çok hoşuma gitti. Çok güzel bir blog yapmışsın tebrik etmek istedim.