Monday, September 17, 2007

Dort yillini dolduracagimiz NY hayatimizin en guzel Ramazan ayini geciriyoruz hamdolsun. Namazlarimizin cogunu cematle kiliyoruz, babamiz imam, bizde cemaatiyiz, yanliz bizim ufaklik babasinin yaninda yer aliyo namazda, zaman zaman hoplayip ziplayip tekrar rekatlarini hizlica kilarak yetisiyor kendince bize:)Kuran-i Kerim okunurken oda aliyor eline kirmizili kapli baska bir kitap, besmele cekerek basliyor ya kendince okumaya iste bu anlar Ramazanimizi ziyadesiyle guzellestiriyor:)zaman zaman sahurlarimizda bu sekerle guzellesiyo:)arada sabah namazi cemaatinede yetisiyor boylece:) yine bir degisik,farkli, ama tatli bir renk katiyor olaya:)Masaallah, Barekaallah, Rabbim ziyade etsin Ramazinimizdaki Ramazanlarimizdaki guzelligi vede huzuru...Dun sliveris gunuzmudu, yine esarp alisverisi icin century'deydik:) arkadaslarla karsilastik:) cok guzel cok begendigim bir esarp aldim, esarp reyonundaki hanim esarplari marklarina gore tektek cikardi bizim icin, pek sevdi beni:) ayrilirken seni tekrar gormeyi umarim dedi gulumsedi, oylece bizde ciktik magzadan, cikar ayak yine bi suru guzel sey gordum, esimin acelesiyle apartopar ciktik:)(genelde benim dahafazla sey almami engeleemek icin basvurdgu aktigin bu oldugunu dusunur oldum su sira:)) sonra arkadaslar aklimiza geldi, acaba nasi geldiler diye, sonra donus yolunda onlarda bize katildi:)Ben birde nine weste gitseydik keske dedim:) magzaya girdigimizde benim yazi baslarinda aldigim ayakkabilarin nerdeyse yari fiyata dustugunu gordum, renk renklerdi)hatta yesili pek bir begendim, esim inanamadi bana:))bak su sariyada alalim ne guzel takim tamam olsun diye takildi:)) denedikten sonra bende vazgectim, hakikaten hic alisik olmdigim bir renk yesil, hele ayakkbi olayini dusunemiyorum, yesilsadece br suetrim birde coraplarim vardir:)en son bana hediye edilen yesilde bir esarp:))baskasina cok yakistiriyorum ama kendim bu rengi cok fazla kullamiyorum maviyi cok ama cok seviyorum:)hatta mavi ve tonlarinda olan esyalarimi canlarini cikarana kadar giyiyorum:)gerci rahat ettigim esyalarim zaten forma yapiyorum bir sure kendime:)hatta annem bu huyuma sinir olurdu:)hic birseyin yok gibi giyiyorsun ya su pantolunu yada kazagi dedigi cok olmustur, hatta almak bisi, madem su iki seyi gigiyorsun cumlelerinide cok kurmustur:)))) Sonra aslihan hanima bisiler alma icin childrensplace'e gittim,iyi indirimler vardi, ama aldigim bi elbisenin fiyatina inanamadim, ayni elbiseyi guya ben indirimde 19 yada 24'e almistim, elbisenin yesilli beyazli olanini sadece ve sadece 0.99 cente aldim:)))kasadaki calisanda inanamadi, bende dunun lucky gunum oldugunu dusundum, yada Ramazan ayinin bereketlerinde biri bu olsa gerek:P Rabbim hayili gunlerde hayirli zamanlarda hayirlisiyla kullanmayi nasip etsin inaallah! Alisveris donusu arabaya yaklasmisken esim bir ilahi mirindandi,Yunus Emre'nin yazdigi bir siirin ilahislestirilmesi suydu soyleri;

Cennet cennet dedikleri
Birkaç köşkle birkaç huri
İsteyene Ver anları
Bana seni gerek seni

Bu sozlerde bende su dusunceleri olusturdu;
Enbiyayi izamin,Sahabelerin,veli zatlarin, alimlerin hayat hikayelerini, hayatlari boyunca ettikleri dualari okuruz,dualarinda istedikleri seyler, ne cennet ne de baska bir sey, onlar sadece Hakk'in rizasini, sadece O'nu gormeyi diler ve isterler. Bense dualaridma dunya ve ahiret guzelliklerinin yani sira Cemalullah' ida gorme serefiyle serefyab olmayi dilerim, ama ilk defa dun bu sozleri duyunca cenneti ve mukafat adina istedigim seylerden utandim. Hani anne baba evladlarini sever, onlardan saygi ve sevgi bekler, ve onlar icin mulkunun bir kismini tasarruf eder, ama evladin ebevenynine gostrdigi saygi onlarin ona verecekleri mal nisbetide yada mukafat nisbetinde olmasi ne kadar yalnistir edebe muhaldir. Buun gibi safi olarak Allahin rizasi haricinde, mukafat adina bekledigimiz seylerin edebe aykiri oldugunu dusundum...Rabbim Ramazan ayinin feyzinden, bereketinden faydalanmayi nasip etsin insaallah!

3 comments:

yastuf said...

Aldiklarinizi gule ,gule kullanin Arzu cum .Son yazdigin pagarrafada cani gonulden Amin diyorum.Sevgiler,cok opuyorum seni veminik sekeri.

tedarikmucize said...

Aldıklarınızı hayırlı günlerde kullanın.

Babanızla cemaat olma olayına bayıldım ve çoook özendim. İnşallah bende bir gün o günleri görebilirim.

Pastayla ilgili soruna gelince. Oralardaki hava durumu nasıl bilmem ama buralarda çok sıcak oldugu için. Pastayı dolaptan çıkarınca terleme yapıyor şeker hamuru. Islanmış gibi oluyor ama erime yapmaz. Sen eğer krem şanti kullandıysan erimiş olabilir. Genelde şeker hamurundan hemen once sut kreması ve cikolata ile kullanılan ganaj sürülür. o erimesini engelliyor.

Unknown said...

Tesekkur ederim Yasemin, bizde seni cok optuk:)

Tesekkurler Neslihancim, insaallah siz daha kalabalik bir cemaat olun:)Pasta'da krem santi kullanmistim, demek sebebi buydu, cok tesekkur ederim!iyiki varsin:)