Friday, September 21, 2007

Türbanlı ODTÜ'yü kazanamaz
21 Eylül 2007 Cuma 10:34
ODTÜ Rektörünün sözleri ne manaya geliyor: Zeki insanlar başlarını örtmez mi?
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Ural Akbulut, başörtülü öğrencilerin ODTÜ veya Bilkent gibi üniversiteleri kazanamadıklarını ancak Açık Öğretim Fakültesi'ne girebildiklerini söyledi.

TV8'de Erkan Tan'ın hazırlayıp sunduğu “Erkan Tan ile Başkent'ten” isimli programa katılan ODTÜ Rektörü Prof. Akbulut, şöyle konuştu:

ODTÜ'YE GİRECEK PUAN ALAMIYORLAR

“Ben 40 yıllık öğretim üyesiyim, çocuk değilim. Türkiye'de türbanlılar ODTÜ'ye Bilkent'e girecek kadar puan alamıyor. Bu öğrenciler, bu üniversitelere girip türbandan dolayı okullarını bırakarak başka ülkelere gitmiyorlar. Genelde bu öğrenciler Açık Öğretim'e giriyorlar. Buradaki düzgün üniversiteleri kazanıp bırakıp yurt dışına giden yok.”

PUANI BOĞAZİÇİ'Nİ TUTUYORDU

Başörtüsü mağdurlarından Tuğba Balkar, "1998'de ÖSS'ye girdim. Sözel dalda 465 puan aldım. Puanım Boğaziçi Felsefe bölümünü tuttuğu halde, başörtüsü sorunu olduğu için eğitimime devam edemedim ve yurtdışında okumak zorunda kaldım" dedi.

REKTÖR SAÇMALIYOR

“Rektör saçmalıyor” diyen ÖNDER Başkanı Yusuf Ziyaettin Sula öğrencilerinin Viyana'da rekor kırdığını söyledi. Sula'nın tepkisi şöyle oldu:
Böyle saçma sözler mi olur? Bu cümlenin içinde zımnen şu var: Aklı başında, uyanık ve zeki insanlar başlarını örtmez. Geri zekalı ve aptallar başını örter. Başını örtenler onun okulunu kazanamıyorlarmış, boşuna yaygara koparıyorlarmış. Bunu söyleyen bir üniversitenin rektörü ve biz buna çocuklarımızı emanet ediyoruz.

*

Dogru biz cok gerizekali insanlarizda o yuzden amerikadaki unvler burs veriyor! ki yani imam hatipli oldugumuz icin sayisal bolum sectigimizde 30-40 puan dusen puanlarla ne unvlere girmis insanlariz! Hakikaten bunlar hazemedemiyorum, yaptiklari bir ayip bir de bu ayibin uzerine bu sozler daha da sinir bozucu!Napsin baslarini ortenler, unv bitirmk icin tek careyi okula devam etmeden bitirecekleri bi yere kayit yaptirmakta buluyor, onlarda acik ogretime giriyor!Sbah sabh nasi sinirlerim bozuldu, eee tabi yillardir muzdarip olup, evli cocuklu olup, agrisiz basim gunumu gun edeyi gezeyim diyecek bir cagda ben hala unv mezunu olabilmek icin okuyorum su zihniyet yuzunden, simdiye kadar dokora bile yapmis olurdum sunca gecen senede!

7 comments:

Bir Hoş Seda imiş... said...

İnşallah en yakın zamanda bu başörtüsü olayı bitecek.Sivil Anayasa sayesinde.Ne kadar üzülüyorum bu konulara herkeze özgürlük ama örtülü bayanlara yok engel ve bir sürü safsatayla engelleme çalışmaları.Kendilerini ne sanıyorlar anlamıyorum Sözüm ona hakaret ediyor.Rabbim her zaman onu hatırlayan bilen kulunun yanındadır.Gönlünüzü ferah tutun.Her işin başı sabır sabır.Benim ailemde de bu tip sıkıntılar yaşanıyor ama az kaldı.İnşallah en yakın zamanda diplomanıza kavuşursunuz aminn.Rabbim yardımcınız olsun.

gunlukcugum said...

canim benim uzme tatli canini.bu dusunceler kiyamete kadar devam edecek.rabbim bizi iyilerden eylesin...

Kuaybe said...

Başörtüsüyle Boğaziçini kazanmış ve öyle de okumuş birisi olarak bu embesil rektörle tanışmayı çok isterdim gerçekten.. Hazır Ankara'dayken hiç de fena olmaz aslında..

Hiç üzülme canım.. Bitecek elbette bu hazımsızlıklar..

Anonymous said...

Bunlar zaten simdi Tr'de kanayan bir yara, ne güzel genc kizlar okuyamiyorlar yaa müslüman bir ülkede hemde!
Viyana'da gercekten cok okuyan var TÜrk ve kapali!Neden ülkelerinde okuyamiyorlar ve baska ülkelerde okumak zorunda kaliyor bu insanlar, aslinda cok büyük kayip bu Türkiye icin..Tamam Yurtdisinda okunulur ama ülkedeki imkanin kisitlandigi icin degil!
off off,bende üzülüyorum bu konulari okuyunca. Insallah sizde en kisa zamanda diplomanizi alirsiniz Arzucum..
Sevgiler..
KeLeBeKk

Unknown said...

Hos Sedacik:)(bloguna bakindim bkindim, bir cok yazini keyifle okudum ama ismine rastlamadim, o yuzden hitabim boyle oldu:) soylediklerin dua hukmunde olsun ve insaallah bu gereksiz yere yasatilan sIKIntili donem hic degilse bizden sonraki nesiller icin saglanacak bir rahatliga donussun!

Insaallah Turkiye'deki bu dusunce yapisi o kadar uzun surmez! Rabbim izan ve selamet versin insallah!

Kuaybecim, insaallah canim insaallah bitsin artik! ben ve benim gibiler yasadi bari baskalari yasamsi bu sIkIntiyi!

Ulke icin kayip ama ulkede bir takim mihenkleri elinde bulunduran zihniyet zaten kendi dusunce yapilarina yakin gormediklerini ulkede istemedikleri icin, onalara kayip gelmiyor! Suudi Arabistan collerine layigiz ya Bekir Coskuna gore!Allah en guzel vekil diyorum, baska birsey demiyorum, bir hesap gunu var, buna inancim tam ve Rabbim o gun haklarindan gelecek, kimsenin yaptigi yanina kar kalmayacak!

Bir gun bir web sayfasinda ulkem,izde suan varolan yoneticileri elestiren bir yazi gormus, bense bu yaziya karsi, o insanlar oldugu icin ulkenin geleceginden daha umutlu oldugumuz yazdigimda glen yorumlardan birisinde ben ve benm gibilrin amerikada rahat rehavet icinde yasamalarindan dem vurmasi ve benim sirf unv bitirmek icin burda ldugum dusuncesine bile vakif olamayan yazdiklarinin arkadasinda duracak cesareti olmayip bir isim bir rumuz yazma cureti bile gosteremeyen insancik belki bu yazdiklarim okumus vede mutlu olmustur!(buda icimde kalsa yara olacakti ya yazdim ya cikti ya kalbimde beynidme bir yerlerden simdi daha rahatim:))

Minik Patikler said...

Sınava girdiğim yıl, ilk beşyüzün içinde olduğum halde, katsayı uygulaması nedeniyle tabi ki hakketiğim , istediğim ve hayal ettiğim bölümlere giremedim. Hakkımı kesinlikle ve kesinlikle, asla ve asla son nefesimde bile sorulsa, onları acılar içinde kıvranırken, bana yalvarırken görsem bile helal etmediğimi söylememe gerek var mı bilmem. Haram olsun.

muko said...

Allahımın izniyle bu başörtüsü sorunu çözülecek
bu konuşanalrda susmuş olucaklar İnşallahh Allahtan tek temmenimiz bu yönde
Kızkardeşimden imamhatipli ve katsayı mağdurlarından 6 sene sonra marmara üniverisitesinde perukla okuyor
Rabbim yar ve yardımcısı olsun bu şekilde okuyan tüm yavrularımızın