Wednesday, October 24, 2007

Yazmak istedigim cok sey var ama hangisinden baslayacagimi bilemiyorum...Turkiye'nin gundem meselesi hakkinda dusuncelerimi ve izlenimlerimimi yoksa okulda yasadigim can sIkIci hadiseyi mi, yoksa su son iki haftadir yasadigim yogunlugumu bilemiyorum, hepsi ayri post konusu ondan eminim ama yinede bir posta sIkIstirmaya calisicam, en azindan ne kadar yazabilirsem diyorum...

Oncelikle lutfen on yargiyla okunmasin yazdiklarim, cunku ben sadece gozlemlerime dayanarak yaziyor, ve hic bir seyi onemsizlestirmiyorum...Tuirkiye son iki haftadir sehit edilen askerlerin acisiyla kavruluyor, hukumet Irak'a girmeye zorlaniyor, halk bu hususta yonlendiriliyor! Burda haberleri takip ediyorum ve resmen meselenin hangi boyuta tasinmak istendigini az cok tahmin edebilyorum siyaset bilmez halimle... Haberlerde gecen su, Turkiye'nin Avrupa'nin en buyuk ikinci ordusuna sahip oldugu ve ikinci dunya savasindan sonra cizilen sInIrlari Kuzey Kibris'a girip,adanin yarisini alarak degistiren tek ulke oldugu. Turkiye'nin guclu bir orduya sahip oldugundan dem vurulup, Irak'taki amerikali askerlerinde bu isten zarar gorebilecegi vurgulaniyor, hatta skaktaki vatandas bunu Turkiye Irak'a girip amerikali askerleri oldurecek gibi de algilayabiliyor, Turk oldugumuzu ogrenenlerden aldigimiz tepki bu yonde cunku! Ahmed Necdet Sezer doneminde Turkiye gundemi irtica ustune odaklanmis, ve suan saldirlari duzenleyen terorist grup bu hengamda guclenmis, Turkiye'deki sulh ortami esnasinda tekrar hortlamistir! Cocuklugumda hatirliyorum Ozal donemindede boyleydi. Rabbim gani gani rahmet eylesin, Turgut Ozal'in da cok buyuk hizmetleri oldu ulkemize ve onun donemindede teror olaylari surekli gundemdeydi, sebebi Turkiye'de bir kargasa ortami yapilmaya calisilmasindan, insanlari moralmen sifirlamaya calismaktan baska hic bir sey degil. Ve tabi moral yonuyle sifirlarda seyreneden iki hafta icinde 30 tane gencecik henuz 20 sinde olan hayatinin baharinda diye bile tanimlayamacagimiz cunku dunya hayati yonuyle daha o bahara erecek kadar yasayamamis askerlerimizin sehit olmasi yureklerimizi dagladi, Ramazan nesemizi, bayram sevincimizi kursagimizda birakti. Ve bizler bu hengamde medyaninda yonlendirmesiyle Kuzey Irak'a askeri bir harekati destekliyor ve bunun olmasinin teroru bitirecek tek cozum oldugunu dusunmeye, dusundurulmeye calisilyoruz! hatta bazi gazetelerde Irak hukumetinin Turkiye karsiti beyanlar verdigini duyuyor okkuyoruz, ki meselenin asli cografik yapisi itibariyle o dagli kisma mudahale edemeyeceklerini aciklamalarindan baska birsey degil! yoksa medyada yansiltidigi uzre Turkiye'ye kafa tutma gibi bir durum icinde degiller, zaten olamazlarda, sonucta bizler yoksulugun en cetin oldugu, sebebler dairesinde herseyin lehimize sukut ettigi bir zaman diliminde Allah'in inayetiyle Canakkale'de dusmanlarina gosterdigi mucadeleyle vede kazandigi zaferle tarih yazmis bir ecdadin torunlariyiz...Herneyse, kisaca soyleyecegim o ki, hukumet Kuzey Irak'a girince pat terorun isini bitiremeyebilir belki ulkemiz icin sonuclari cok daha kotu olabilecek bir savasa dogru cekilmeye calisiliyo olabilir, bu hengamda butun herkesin sogukkanli oturup dusunmesi gerektigini dusunuyorum...Rabbim selamet versin, rabbim ulkemiz uzerinde oynanmaya calisilan hile ve duznleri yapanlarin baslarina gecirsin, Rabbim ulkemizin birlik ve butunlugune zarar verebilecek her turlu ser odagini bizden uzak etsin, onlarin serleri kendi baslarini yesin insaallah!

1 comment:

Hatice Betul said...

merhabalar,saadet sule hasta oldugu icin cevap yazamadim hemen,size e-mail attim ve kizimin sayfasina girebilmeniz icin bu adresinizle ekledim,insallah becerebilmisimdir eklemeyi,giremezseniz haberdar edin beni.yazdiklariniza katiliyorum,allah turkiyemizi kotulerden korusun,sevgiler,hoscakalin