Friday, March 07, 2008

...

Dun arkadasimin kahvaltiya gelip gelmeyecegi kesinlesmemisti, bende alttaki ve ust de storage dolaplari bosaltip abimin kaybolan sarj aletini aramaya koyuldum, ev oyle cok dagildi oyle cok yoruldumki anlatamam!benimde dis fircam kayip aslihaninda oyuncak sebzeleri!neredeler bilemiyorum ama dis fircami benim kaybetmedigimden eminim! neyse ben evin karisikligiyla hemhalken, abim aradi, babayla(kayinpederim) birlikte karsiya gecitigini soyledi, isle alakali bir mevzu oldugunu dusundum, sayir zamanlardada abim hal hatir icin aradigindan bir anormallik gormedim aramasinda!Abim"bizde hersey yolunda, yalniz sey R. abinin ablasi vefat etmis"diyince gozyaslarimi tutamadim.Esime simdi nasi soyliycem ben bunu diye dusundum, abim ben ariyim soyliyim dedi, bunuda istemedim, neyse aksam geldiginde soylerim ben ona dedim, ! sonrasinda simdi Turkiye'den ararlarsa ve onlardan duyarsa daha cok uzulebilecegini dusundum, zira daha gectigimiz haftasonu annesiyle gorusmustum hala hakkinda konusmus, esimede halasinin durumunun cok iyi olmadigindan bahsetmis ve onun kipkirmizi olmus yuzunu yutkunmalarini ve gozlerinin dolup aglamamak icin kendini nasi tuttuguna sahit olmustum. Aklimdan binbir turlu dusunce gecti! en sonunda aradim, abimin aradigindan bahsettim, sey A.cim nasi soylenirki dedim ama benim sesim titremeye basladi, esim hemen "halammi vefat etmis?"diye sordu, bende A.cim Rabbim rahmet eylesin, basimiz sagolsun, hepimizin gidecegi yer dedim, ama o telefonu kapatiyorum dedi ve kapatti!sonrasinda isyerinde duramamis, eve geldi, aciktigini soylediginde hersey yolunda iste kabullenmesi kolay oldu diye dusundum, aslinda butun gun icim sIkIldi cok uzuldum vefatina, hala gercekten cok iyi bir insandi, 11-12 yildir da ilk basta kanser, sonra siroz tedavisi gordu, son donem bobrekleride buyuk olcude islevini kaybetmisti, akcigerindede kanser gorulmustu, doktorlar cok aci cektigini soyluyordi, ama masaallah her ziyaretine giden her goren halinden sikayet eden tek bir soz duymadilar agzindan! zaten ben tanidigimdan beri bir kez olsun hastaligindan bahsettigini bir kez olsun yakindigini uzuldugunu, umitsizlige kapildigini duymadim! Hayat dolu bir hanimdi! Zaten vefat ettigini hastane odasinda yaninda refakatci olanlar anlamamislar... vefat ettigi gunun sabahi yanina ziyarete giden bir yakinimiz yataginda kac saat namaz kildigindan bahsetti! Surekli kelime-i sehadet getirip kabir sualleri dedigimiz sualleri kendi kendine tekrar ediyormus, vefat etmeden oncede yine sehadet getirip bunlari tekrarlamis, uykuya dalmis, daha dogrusu uykuya daldigini sanmislar cunku uykuya dalarkenki hali varmis ustunde, "ne guzel uykuya daldi biraz rahatladi"diye dusunmusler zira o bahsetmesede izdirabi coktu,! Esim bugun Turkiye'yi aradiginda cok daha kotu olmustu, isyerinden beni aradiginda aglamaktan konusamiyordu, cunku aileden kimseyle gorusememis daha dogrusu kimse aglamaktan konusamamis bugun Cuma namazina muteakip defnedilmis! cok iyi bir insandi Rabbim rahmetiyle muamelede bulunsun insaallah!Hata ve kusurlarini bagislasin!Hastaligi suresince cektigi izdiraba karsin Rabbi Rahimine olan sukrunu ve Efendimiz(SAV)'i sefaatci yapsin!Sizlerden tek ricam okudgunuz Kuran-i Kerimlerde bu guzel insani da nasipdar etmeniz...

5 comments:

Kuaybe said...

Başınız sağolsun Arzucum..

Rabbim lütfuyla merhametiyle muamele etsin inşallah bu güzel, sabırlı kuluna..

Kalanlara da dayanma gücü versin..

life said...

Başınız sağolsun.Mekanı cennet olsun.Sorgu sual edilmeden hesabını versin inş.

Hepimiz aynı yere gideceğiz.Allah günahlarımızı affeylesin....

Anonymous said...

Arzu basiniz sagolsun...
Allah mekanini cennet etsin insallah!
Sizlerede bol sabirlar diliyorum.
Sevgiyle ve dua ile..
KeLeBeKk- Ceyda

Esra said...

Ölüm Allah'ın emri,ama ayrılık grçekten çok zor...
Başınız sağolsun..Rabbim mekanını cennet eylesin...

Unknown said...

Kuaybecim, Sehnazcim,Ceydacim ve Esracim cok tesekkurler!Rabbim sizlerin ve sevdiklerinizin omurlerini ziyade etsin!Hayir ve hasenadla dolu bir omur nasip etsin insaallah!