Tuesday, March 11, 2008

Bu pazar uzun ama cok uzun zamandir ilk defa lahmacun yedim:)Sogani bol bol koyup oyle yedimki kiyma tadi gelmesin:)aklima sahika geldi:P...cok cok kucukken babamin isyerine gittigimde babam hemen her gun o cevrede seyyar lahmacunculuk yapan amcadan bana lahmacun alirdi, annem herzaman yedigimiz seylerin caiziyeti ve hijyenigi hususunda dikkali olmustur, onun caiz olmayan bir etten yapilabilcegini soylediginden beri yani ben lahmacunun icindede et oldugunu ogrendigimden beri lahmacunu yemez olmustum. Fakat enteresandir ki bir kac haftadir hatta belki aydir acayip lahmacun yemek istiyordum, ama nezaman alacak olsak neyse baska bisiler yiyelim diye erteliyordum, simdi bir yemegi yada birseyi ayirt etmeden yiyebilenler beni anlayamayacaktir ama insan vejeteryan olunca bir baskasina gore icinde az kiyma ihtiva eden lahmacunu cani yemek istese bile acayip etli bisi gelebiliyor, ve yemekten benim gibi degisik bir sekidle urkebiliyor:)Neyse bu haftasonu bol soganla yiyince cokda kiyma tadi almadim hamdolsun, ama oyle cabuk yedimki esim bile sasirdi:)cabuk yememin altinda yatan gercekse cabuk yiyip bol bol icecek icip kiyma tadini almamakti:) ama bir dahaki seferlere cok daha iyi yiyebilecegimi dusunuyorum...

Bugunse sabah patates ve yumurtayi haslayip minik minik dograyip maydanoz ve evde yesil sogan kalmadigi icin sogan tadi olsun diye ince ince dogranmis yemeklik sogandan cok cok az koydum, biraz karabiber ve tuz super bir salata oluyor:)
(yazmayi unutmusum birazda zeytin yagi:))

Aksam ustu ise aklima annemin yaptigi yoresel bir tatli olan Top Helvasi geldi, nasi yapildigini unuttugum icin maalesef yapamiyorum, annemide uyandirmak istemiyorum:) bilmiyorum belki yarim saate kafamdan bisieler uydurup ona benzer bir tat yakalamaya calisabilirim:)

Birde Top Helvasi tarifi ararken, Kastamonu'nun Etli Ekmegi'nin gectigini gordum bir sayfada, Kastamonu merkeze gittigimizde yada Catalzeytin'de yemek yemek istedigimizde ev halki etli ekmek bende onun patatesli versiyonunu yerdim, aklima o gunler geldi, o gunlere nasi bir ozlem duydum tarif etmem imkansiz, insaallah bu sene Turkiye donusumuzde gitmek nasip olur:)Hos annemde sac uzerinde bu ekmeklerden yapiyordu, ve disarida yediklerimizi kesinlikle aratmiyordu annemin yaptiklarinida ozledim...Gerci ben Turkiye'deki herseyi ama herseyi cok ozledim:(

Birazdan ise yesil mercimek koftesi yapacagim, yemek bloglarindan birinde gormustum herzamanda ordaki tarifle yapiyorum blogun ismi mekanimiz mutfak.

Bu postun konusu yemek&yiyecek olmusken hem sevdigim hemde bebisleri olanlar cok oldugu icin extra bir bilgi diye gecmek istedigim bir tarif var,bilinmiyorsa tabi:) sebzeli bulgur pilavi, bu yemegi aslihan kucukken bulmustum yada uydurmustum diyelim:) sogani kavurduktan sonra, sirasiyla, degisik renkte biberleri, patatesi, kabagi, patlicani, domatesi, bazende rendelenmis havucu kavurup bulgurlarini ilave edip goz karari suyla pisiriyorum, karabiber cok yakisan bir baharat, hem boylece az biraz bir cok sebzeyide yemis oluyordu aslihan vede cok seviyordu, halada seviyor cok sukur:)



Zaman zaman yemekten soguyorum, zaman zamamda iste bir kac gundur oldugu gibi bazi tatlari cok ozluyor ve alip yada yapip yiyorum:)

6 comments:

gunlukcugum said...

yedigin tum yemekler oglusuna yarasin arzucum .oyle guzel anlatmissinki yahu benimde canim cekti)))

Anonymous said...

tam da sen hamile değilmisin anlatma anlattıkça daha kötü canın çeker dicektim ki eminenin yorumunu gördüm..sahi cinsiyeti belli oldumu meleğinin ?

Unknown said...

Eminecim:))su sira kafamin yaninda bir bulut icindede yemekler&tatlilar dolasiyorum:))

Tubacim, anlattim bugunde helvanin tarifini aldim yapalim insaallah su projelerden ne ara firsat bulacaksam:P. Bebisin cinsiyetini taaa ilk ultrosonda soylemislerdi bende emin olamamistim, ama uc ultrosondur erkek diyorlar:)Hakkimizda hayirlisi insaallah!Buarada senin bebisin cinsiyetini cok merak ediyorum:)habire sayfana bakiyorum doktora gitmismi ultrosana girmismi bebegin cinsiyetini ogrenmismi diye:))biliyorum cok merakliyim:P

SenaBera said...

Ben de eti hiç sevmem Arzu, gerçi vejeteryan değilim, çünkü köfte yiyebiliyorum. Bir de patates salatasına ve patatesle yapılmış herşeye bayılırım...

Halanızın vefatına çok üzüldüm, ama sıkıntıları sona ermiş.. Allah gani gani rahmet eylesin, nur içinde yatsın, mekanı cennet olsun inşAllah...

Sevgiler canım....

Kuaybe said...

Arzu ya, gece gece okudum, canım çekti ama mutfağa giremem şimdi, n2apıcam ben? Acaba Yusufcuğun uyanmasını göze alsam mı :P

Senin aksine ben de ete ve etli olan herşeye bayılırım.. Hatta etsiz olan herşeye de bayılırım.. Nasıl bir bünyeyim anlamadım gitti.. Bayılmadığım şey yok :)) Bizim oralarda benim gibi tiplere pisboğaz derler, çok komik.. Gece gece kalkıp canımın istediği birşeyi pişirdiğim çok olmuştur maalesef..

Hala kararsızım mutfağa gidip gitmeme konusunda :))

Unknown said...

Kuaybecim, ya varya supersin bende herseyi ama herseyi yemek isterdim, ne guzel hem gittigim yerlerde uzayli yada nazli muamelesi gormezdim:P. Ya onu adi pisbogazlik degil agzinin tadini bilmek:)Bence mutfaga gir sen:)emziriyorsun bide valla icime dert olacak ben bu postu niye yazdim diye!Seni ve Yusufcugumu cok opuyorum...