Saturday, April 26, 2008

Yolculuk...

Dun Kelebek'in dogum hikayesini okuyunca kizimin dogdugu gun aklima geldi gozlerim yasardi. Oglumun dogumu nasi olacak onu dusunuyorum.Neden bilmiyorum sanki kizimdaki kadar kolay olmayacak gibi bir his vardi icimde. Kizima hamileligim daha hareketli gecmisti aldigim kiloda daha azdi. Cok yururdum mesela, bu kez nerdeyse hic yurumuyorum hatta yurumeye useniyorum:)daha ziyade uyumak dinlenmek istiyorum.Erkek milletinin tembelligi daha anne karnindaykenmi basliyor nedir:)

Buaralar cokoprens ve 9 kat pek sever oldum.Gecen ay bir kilo almistim elhamdulillah ama bu ay bilemiyorum, su sira canim surekli bisiler yemek istiyor...

Bu haftasonu baska bir eyalete dogru yola cikacaktik, ama persembe gunune ertelemek zorunda kaldik.Hakkimizda hayirlisi diyorum aslinda kendimi bu haftasonuna yolculuga kesin cikacakmisiz gibi hissetmiyordum, hatta hatta gelecek haftaya cikariz diye kendimi alistirmistim, fakat esim oyle emindiki...hatta dun aksam beni aradiginda simdiden valizimizi ayarlasan yarin programdan sonra cikariz yola demisti, ama bir saat sonra aradiginda persembeye gitsek daha guzel olacak diyince uzuldum ama belli etmedim...uzuldum cunku her gecen gun araba yolculuklari buyuyen gobisle birlikte zorlasiyor, kisa mesafe bir yere bile arabayla gitmeyi tercih eder oldum su sira ama o bile beni acayip yoruyor, belim cok agriyor...Birde diger hafta gezi amacli gitmeyi planladigimiz yerde bir sonraki haftaya kaliyor boylece...neyse herseyde bir hayir vardir degilmi?Hatta bugun sanki o hayirlardan birini gordum:)Bloga arama motoruyla girenlerin yaptigi arama kelimelere ve cikan sayfalara bakarken Herkul'den copyledigim bir hadisi serif okudum sonra haftalik hadisi serif linkine clickledim ve Efendimiz(sav)'in sefere cikarken okudugu duayi gordum, bunun yolculuk icinde okunulabilecek bir dua olmasi yonuyle bu tevafuga pek sevindim:)Dunyada hicbirseyin tesadufi olduguna inanmiyorum, bu duaninda bugun karsima cikmasina vesile olan hicbirseyin tesadufi oldugunada.Dua ise su;


Hazreti Abdullah İbn Ömer (radıyallâhu anhüma)’dan rivayet edildiğine göre,Ruh-u Seyyidi’l-Enâm (aleyhi elfü elfi salâtin ve selâm) Efendimiz bir sefere çıkarken biniti üzerine oturunca önce üç defa tekbir getirir, sonra şu ayeti okur ve akabinde şöyle dua ederdi:
“Bunları bizim hizmetimize veren Cenâb-ı Hakk’ı tesbih ve takdis ederiz; O yüceler yücesidir, her türlü eksiklikten münezzehtir. Allah lutfetmeseydi biz buna güç yetiremezdik. Muhakkak ki biz sonunda Rabbimize döneceğiz.” (Zuhruf, 43/13-14)
Allahım, bu yolculuğumuzda Senden her türlü iyilik, hayır, takva ve hoşnut olacağın ameller istiyoruz. Allahım, bu seyahatimizde bize kolaylıklar ihsan eyle, mesafeleri bize yaklaştır. Allahım yolculuk boyunca yegâne koruyucumuz ve geride kalan aile fertlerini görüp gözeten vekilimiz Sensin. Allahım, sefer meşakkatinden, çirkin manzaralarla ve üzücü hadiselerle karşılaşmaktan, mal, aile ve çoluk-çocuğun kötü bir akıbete uğramasından Sana sığınırım.
[Müslim, Hac 425. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Cihad 72; Tirmizî, Daavât 45–46.]



*

4 comments:

Ayşe said...

arzucugum ne guzel bir tevafuk bu boyle...Rabbim iste...hicbirsey bos ve sebepsiz degil...teslimiyet ve sukur herseyin basi...Haftaya ki yolculugunuz da guzel gecer insallah...sevgilerimle canim...

gunlukcugum said...

duayi hatirlattigin icin allah razi olsun.bildigim dua amayolculuklarda okumayi hep unuturum.simdiden yazip cuzdanima koyuyum turkiyeye giderken okurum insaallah.sizede iyi yolculuklar...

life said...

Hmm,aklımın biköşesine kaydedeyim unutmamak için bütün mail kutularıma da gönderiyim:) hatta bende r.e.g gibi cüzdanıma koysam iyi olcak:)

Kuaybe said...

Allah razı olsun Arzucum.. İnsan bilse de unutuyor işte zamanı geldiğinde okumayı.. Bence de en iyisi Emine gibi cüzdanda taşımak..

Bu arada, bir paket vardı ya sana ulaşması gereken, gelmedi mi? Geçen hafta kargoya verecekti arkadaş..