Monday, February 27, 2012

haberli yada habersiz...

Evet bugun yorgunlukdan oluyorum... Kizimin bugun 3 dersi vardi, erken gidip erken dondu. Evi supurup, yuzey temizleyici ve bir kac eksigi almak icin markete gittim, donusde kizim gelmisti. Eve ciktik, 5 dakika gecti gecmedi, kapi zili caldi, bir baktim yan blokdan komsu, elinde pastasi vs caya gelmis...Bende eve girer girmez ustumu basimi degistip, bir haftadir silmedigim yerleri silmek icin kovaya su hazirlamistim...Isime devam ettim:)ay napiyim herzaman boyle cat kapi olunca banada bir rahatlik geldi. Bir haftadir silinmeyen, haftasonundan beri lavabolari ovulmayan bir ev var ortada:)neyse isim gucum bitti, birde yumurtali cigkofte yaptim. Allah'dan dondurucuda hazirlanmis borekler vardi, onlari firina verdim derken pastadir o dur bududur sudur harika bir masa oldu:)yan komsumda geldi derken 4 cocukla ev birbirine girmis bir halde gun bitti. Evi tekrar supurup, halida cikolatali pastadan mutevellit lekeleri temizledim. Inailmaz birsey ama hangi arada derede vakit bulmussa kizim birde oyun hamuru cikarmis ortaya..cocuk senelerdir doyamadi su oyun hamuruna...odalar evlere senlik, her bir yanda oyuncak, birde kizimin mini defilesinden arta kalan ortaya sacilmis kiyafetler...Oglani da kendine uydurup takim elbise giydirdi, onunda ayri bir daginikligi vardi odasinda...derken cildirmamak elde degildi. Komsulardan biri cikmadan oyuncaklarin buyuk kismini toparlamisdi... ama ya iste bana yaranilmaz, ben bu durumu hic sevmiyorum. Cunku bazilarini oglanin kiyafet dolabinin yan tarafindaki raflara koydugumdan, bir kisminida komidininin raflarina yerlestirdigimden, haydir hoop toplanmasi hic hosuma gitmiyor.Onlari tekrar duzenledim. Aksama yemek hazirladim, ccocukarin sasan ogunlerini bir nebze olsun tamamlamaya calistim. Cocuklar birer kase corba icip, birer tabakda tavuklu pilav yediler...Normal seyrinde gitse zaten oglen bir kase corba yiyip aksamda bir tabak yemek yerlerdi diyip icimi rahatlattim, normalde bu durumuda stress ederim...Tabi temizlik ve yemek hazirlama kisminin bir bolumu tek cocukla diger bolumu cocuksuz bitti, cunku yan komsuma gectiler. Elhamdulillah iyiki var..Bugun anneme yorgunlugumdan bahsettigimde"nasi gencsiniz siz anlamiyorum, misafir berekettir" dedi, evet bereket annecim ama haberli olsa daha iyiydi dedim. Gercekden bu durum beni fazlasiyla geriyor bunu farkettim. Zil caldiginda,"kimsiniz"dedigimde, "biziz"dedi kapidaki"siz kimsiniz" dedigimde"arzu biziz"dedi bende dumur bir vaziyyette Allahim hafiza kaybimi oluyor bende, kimi davet ettimde unuttum diye dusunup, yok yok bence bana degil alt komsuya beni taniyan birileri geldi dedim, dusunun yani o kadar misafir beklemiyordum kendime:)

6 comments:

SenaBera said...

Kardeşimin evine bile çat kapı gitmeyen biri olarak seni çok iyi anladım Arzu.. Bana da mümkünse kimse habersiz gelmesin..:)

gunlukcugum said...

Cat kapi gelene Nescafé meyve falan ikram edilir arzu...masayii acmana gerek yok...okurken Ben bile yoruldum...bir gun bende hatice beyzanin oyuncaklarini topladim gel isi guzel koydum bende)) sonra hatice beyza oyuncaklarini ariyor bakiyor farkli yerlerde ! Yasida iki yas olmali) soyle demis: ooo Emine teyte naaptin!
Iki yas cocugundan aldigim ders kimsenin oyuncagini toplamamak oldu!

New York'tan said...

Sen boyle yazinca ozendim komsuluklara Arzu, olsun ne guzel anlasabildigin komsularin var :)

Unknown said...

Ozlemcim, aynen yan komsumla bir koridorluk mesafemiz olmasina ragmen telefonlasip oyle gidip gelirirz birbirimize, diger arkadasin huyu o, bende alisamadim maalesef:)

Eminecim, haklisin ama arkadas her zaman boyle geldiginden ve kahvelik zamandan daha uzunca kaldigindan kendimi zorunlu hissediyorum..

Seymacim, komsularima bende cok hamd ediyorum,ama huy iste o an kafamda benim icin oncelikli islerim varken cat kapi olunmasi durumu cok da hosuma gitmiyor. Daha rahat bir ortamda agirlamak cok daha hos geliyor.

kiymetligunler said...

Arzucum, masallah ne enerji var sende, bizim buralarda catkapi kimse gelmiyor o yuzden unuttuk nasil agirlayacagimizi:))

Unknown said...

Kiymet elmecbur enerjik oluyorsun, sartlar ve durum bunu gerektiriyor:)yurtdisinda zor bu isler ama ben NY'dayken ilk yillarda oyle komsularimda vardi biliyormusun:)kaderim sanirim benim:)